۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85244909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طنین ندای وحدت در پایتخت پاکستان؛ یکصدایی شیعه و سنی علیه تفرقه و تروریسم

اسلام‌آباد - ایرنا - اجتماع بزرگ گرامیداشت هفته وحدت با مشارکت رهبران مذاهب اسلامی در پایتخت پاکستان برگزار و سخنرانان با محکومیت تروریسم و افراط گرایی به نام دین و مذهب، با آرمان‌های ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین تجدید عهد کرده و گفتند: وحدت، اسلحه قوی مسلمانان علیه دشمنان مشترک و دفاع از منافع متقابل است.

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، سیاستمداران و رهبران مذهبی پاکستان در همایش «عشق پیغمبر (ص)، مرکز وحدت مسلمانان»، دشمن شناسی و هوشیاری مقابل طرح هاص ضدتقریبی و روشنگری علیه توطئه استکبار جهانی به ویژه دشمن صهیونیستی را راهکار انسجام جهان اسلام دانسته و بر لزوم مقابله با تفرقه و برائت از افراط گرایان تاکید کردند.

این گردهمایی وحدت آفرین به همت حزب مجلس وحدت مسلمین و شورای همبستگی ملی با حضور سیاستمداران، شخصیت‌های مذهبی شیعه و سنی و اندیشمندان پاکستان امروز به مناسبت هفته وحدت و ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

سخنرانان ضمن حیاتی برشمردن وحدت و بیداری برابر توطئه تفرقه خواستار یکصدایی مسلمانان جهان برای دفاع از ملت‌های مظلوم از جمله مردم کشمیر و فلسطین، تلاش همه جانبه دولت‌های اسلامی در مسیر پرداختن به مشکلات مسلمین و اتخاذ مواضع مؤثر برای جلوگیری از توهین به مقدسات اسلامی و پاسخگو کردن دولت‌های مسوول درخصوص بی حرمتی به قرآن کریم در اروپا را مطالبه کردند.

طنین ندای وحدت در پایتخت پاکستان؛ یکصدایی شیعه و سنی علیه تفرقه و تروریسم

آنان با سردادن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از یکپارچگی جهان اسلام، دفاع از ارزش‌های اسلامی و مقابله با نیروهای ضدوحدت اعلام کردند.

علمای طراز اول اهل تسنن و شیعه پاکستان حملات تروریستی اخیر در این کشور در ایام هفته وحدت به ویژه بمب‌گذاری هفته گذشته در حین برگزاری اجتماع مردمی جشن میلاد پیامبر (ص) در ایالت بلوچستان را به شدت محکوم کردند.

آنان برافروختن آتش فرقه گرایی در پاکستان را نقشه استکبار جهانی دانسته و نسبت به هرگونه همسویی حاکمان مسلمانان با توطئه سازش با رژیم نامشروع صهیونیستی هشدار دادند.

حجت الاسلام و المسلمین «ناصر عباس جعفری» رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان طی سخنانی گفت: حاکمان کشورهای اسلامی نباید نقش خود را برای کمک به حل مسأله فلسطین فراموش کنند.

وی هشدار داد: به خاک‌ و خون کشیدن عاشقان رسول الله (ص)، ترور پیرامون اهل بیت عصمت و طهارت و توهین به مقدسات دیگر ادیان آسمانی در پاکستان یک توطئه برنامه ریزی توسط دشمنان پیدا و پنهان پاکستان و جهان اسلام است که درصدد فلج کردن کشور هستند.

طنین ندای وحدت در پایتخت پاکستان؛ یکصدایی شیعه و سنی علیه تفرقه و تروریسم

«مولانا عبدالخبیر آزاد» رئیس کمیته ملی استهلال و امام جمعه مسجد پادشاهی لاهور نیز گفت: تروریست‌ها و افراط گرایان هیچ جایی در اسلام‌ و مسلمانان ندارند و اعمال شنیع آنان به سود دشمنان وحدت مسلمین و البته به ضرر اسلام و جوامع مسلمان است.

«لیاقت بلوچ» نایب رئیس جماعت اسلامی پاکستان با ابراز اطمینان از خردورزی جامعه شیعه و سنی برای بیداری علیه تفرقه و نقشه قدرت‌های استکباری، گفت: آزادی فلسطین و حل چالش‌های مسلمین از جمله مردم کشمیر در گرو وحدت اسلامی است.

وی با تاکید بر حمایت قوی مردم پاکستان از فلسطین و نبرد فلسطینیان در برابر رژیم صهیونیستی افزود: پاکستان یک کشور حامی فلسطین و مخالف به رسمیت شناختن اسرائیل است لذا ما نسبت به هرگونه تلاش پیدا و پنهان برای تشویق طرح سازش با صهیونیست‌ها هشدار می‌دهیم.

دیگر شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان که در این همایش حضور داشتند، تأکید کردند که وحدت مسلمانان نخستین گزینه پیروزی برای مقابله با طرح‌های شیطانی استکبار جهانی در قبال اسلام و مسلمین و همچنین حل مسأله فلسطین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha