انجام ۲۹۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان‌های مرزی در ایام اربعین

تهران- ایرنا- مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از انجام ۲ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی استان‌های مرزی در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «محمد ابراهیم امینیان» ضمن تشریح اقدامات و فعالیت های ادارات صمت استان‌های مرزی در خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات در اربعین امسال، افزود: یکی از اقدامات اداره‌های کل صمت استان‌های معین برگزاری مانورهای بازرسی از واحدهای صنفی و اجرای طرح‌های نظارتی با هدف برخورد با تخلفات صنفی و اقتصادی و حمایت از هموطنان بوده است.

وی گفت: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۹۲۸ بازرسی موردی از واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی استان‌ها انجام شد.

مدیر کل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان های سازمان حمایت ادامه‌داد: یکی دیگر از مواردی که در این ایام مورد توجه قرار گرفت، رصد، نظارت و اهتمام ویژه به موضوع حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی، جاده ای و پایانه‌های مسافربری است.

وی برگزاری گشت‌های مشترک نظارت بر اصناف با حضور نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان راهداری و نیروهای انتظامی را از دیگر اقدامات انجام شده در استان‌های مذکور برشمرد و خاطرنشان‌کرد: در همین راستا بازرسان استان‌های معین به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاطی، افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و ساماندهی و تامین ناوگان حمل و نقل به مقاصد پایانه های مرزی عراق و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و عزاداران حسینی، در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر دستگاه‌های ذیربط با تشکیل گشت‌ها نظارت ویژه اربعین همه تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه تخلف در این زمینه به‌کار بستند.

امینیان اضافه‌کرد: بازرسی‌های موردی و نوبه‌ای انجام شده از مراکز و بنگاه های اقتصادی در مدت یاد شده با یک‌هزار و ۸۱۱ گشت مشترک بازرسی و تشکیل ۷۱۸ پرونده در نقاط مرزی استان‌های یادشده همراه شد.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان حمایت بیان‌داشت: در بازرسی‌های انجام شده گشت‌های مشترک از پایانه های حمل و نقل مسافر، واحدهای صنفی و اقامتی، پارکینگ های خودرویی و غیره، تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت به ثبت رسید در این راستا با تنظیم گزارش تخلف پرونده ها برای رسیدگی به اداراه تعزیرات این استان‌ها ارجاع شد.

وی اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل، فقط در استان ایلام ۲۸ شرکت تعاونی مسافربری برون شهری که مصوبه ستاد اربعین در زمینه دریافت حق کمیسیون را اجرا نمی‌کردند و تخلف آنها محرز شده بود، پس از تشکیل پرونده، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مسوول، ارزش پرونده تخلف شرکت‌های تعاونی مسافربری برون شهری این استان را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی افزود: نظارت مستمر بر چگونگی فعالیت نانوایی های سیار در بین مسیرها و نظارت بر قیمت توقفگاه‌های خودرویی، دکه های بین راهی، سوغات سراها و استقرار بازرس در مکان‌های تجمع وسایل حمل و نقل عمومی به‌منظور جلوگیری از گرانفروشی و در نهایت، اطلاع رسانی به موقع و به‌هنگام درخصوص قیمت‌های مصوب به هموطنان از دیگر فعالیتهای بازرسان ادارات کل صمت استانهای کرمانشاه، کردستان، خوزستان و ایلام در ایام اربعین حسینی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha