رنج روزانه ۳۰ هزار نفر از مردم روستاهای پیرسهراب در پیچ و خم ۸۲ کیلومتر راه خاکی

چابهار- ایرنا - رنج و سختی روزانه ۳۲ هزار نفر از مردم روستاهای پیرسهراب شهرستان چابهار در پیچ و خم ۸۲ کیلومتر راه خاکی همچنان بعد از گذشت سالها غیر استاندارد است که می‌طلبد مسوولان در این زمینه چاره اندیشی کنند.

عضو شورای اسلامی بخش پیرسهراب چابهار گفت: هم اکنون سهم ۳۰ هزار نفر از اهالی بخش پیرسهراب فقط ۶ کیلومتر آسفالت در طول چهار سال گذشته بوده است.

پرویز پیکن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش پیرسهراب از توابع شهرستان چابهار با ۱۲۱ پارچه آبادی و روستا و جمعیتی بیش از ۳۲ هزار نفر در خردادماه سال ۱۴۰۰ از دهستان به بخش ارتقا پیدا کرد، اما یکی از محروم‌ترین بخش‌های کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در این بخش حداقل ۸۲ کیلومتر راه روستایی نیاز به آسفالت دارد که متاسفانه با پیگیری‌هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته تا کنون هیچ اقدامی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان صورت نگرفته است.

رنج روزانه ۳۰ هزار نفر از مردم روستاهای پیرسهراب در پیچ و خم ۸۲ کیلومتر راه خاکی

عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهرستان چابهار اظهار کرد: در چهار سال اخیر فقط ۶ کیلومتر از راه‌های روستایی این بخش آسفالت شده که بدون نظارت دستگاه‌های اجرایی انجام شد که اکثر نقاط این آسفالت توسط آب از بین رفته و به نوعی شسته شده است و ظاهراً متولیان امر هیچ‌گونه توجهی در حوزه آسفالت این بخش ندارند.

وی اذعان کرد: بیش از ۲۹ روستا در بخش پیرسهراب آسفالت نشده و راه‌های اصلی نیاز به بازسازی دارند و در محور پارگ به پیرسهراب بعضی از این چاله‌ها با خاک پر شده که با کوچکترین بارندگی دوباره خاک از بین می‌رود.

پیکن با بیان اینکه در چهار سال اخیر فقط ۶ کیلومتر از راه روستاهای بخش پیرسهراب آسفالت شده است، گفت: در این سال‌ها باید مشخص شود که سهمیه بخش پیرسهراب به چه میزان بوده و چرا این مقدار اندک راه فقط بازسازی شده است.

وی ادامه داد: بخش پیرسهراب از محروم ترین نقطه ایران است که جدا از راه‌های خاکی همچنین آرزوی دانش آموزان آن بهره‌مندی از کلاس درس مناسب و استاندارد و تخصیص سرویس مدارس است.

عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهرستان چابهار بیان کرد: در این مسیر با کمترین بارندگی تا ۱۰ روز و حتی یک ماه تردد به سختی و با خودروهای شاسی بلند انجام می‌شود.

رنج روزانه ۳۰ هزار نفر از مردم روستاهای پیرسهراب در پیچ و خم ۸۲ کیلومتر راه خاکی

وی بیان کرد: متاسفانه مسوولان هیچ پاسخی به پیگیری اعضای شورا به عنوان نماینده مردم روستاها ندارند و مطالبات و مشکلات مطرح شده شورا را ترتیب اثر نمی دهند نمی دانیم اشکال کار کجاست چرا بعد از گذشت سال‌ها بخش پیرسهراب همچنان محروم ترین نقطه ایران باشد.

پیکن از عدم آماده سازی تصفیه خانه آب سد زیردان و تحویل آب بهداشتی به مردم نیز انتقاد کرد و افزود: تا کی مردم آب بی کیفیت مصرف کنند.

رنج روزانه ۳۰ هزار نفر از مردم روستاهای پیرسهراب در پیچ و خم ۸۲ کیلومتر راه خاکی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha