۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85247320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب بیرجند به ۹۵ درصد رسید

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب شهر بیرجند در بخش شبکه به ۹۵.۲ درصد رسید.

مهدی دوستی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب در دست بهره‌برداری شهر بیرجند در حال حاضر بیش از ۵۰۰ کیلومتر شامل شبکه‌های اصلی و فرعی و خط انتقال است.

وی گفت: امسال در راستای توسعه شبکه‌های جمع آوری فاضلاب چهار کیلومتر شبکه در مناطق مختلف شهر اجرا شده همچنین ۵۸۰ انشعاب فاضلاب برای تعداد هزار و ۲۵۰ واحد با کاربری‌های مختلف نصب و بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای نگهداری و استفاده بهینه از شبکه‌ها و تاسیسات فاضلاب ۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شست و شو و لایروبی شده‌ و برای مبارزه با حشرات موذی کل شبکه طی ۲ مرحله سم پاشی شده است.

وی افزود: حجم فاضلاب تصفیه شده از ابتدای سال جاری بیش از ۵.۳ میلیون مترمکعب است.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند آذر سال گذشته در سفر دوم رئیس‌ جمهور به خراسان جنوبی افتتاح شد که دارای ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است و در کنار پروژه تصفیه‌خانه، طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بیرجند نیز وارد مدار شده است.

دوستی به پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب فردوس هم اشاره کرد و گفت: پیشرفت این طرح در بخش شبکه حدود ۳۵ درصد است و در ۶ ماه اول امسال در راستای توسعه شبکه‌های جمع آوری فاضلاب چهار کیلومتر شبکه در مناطق مختلف شهر اجرا شده است.

وی بیان کرد: تکمیل شبکه و عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سربیشه نیز با اعتبارات اختصاص یافته از محل سفر رئیس جمهور در دست اجراست که این طرح در بخش شبکه ۷۰ درصد و در مورد تصفیه‌خانه فاضلاب حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: همچنین طرح احداث تصفیه‌خانه و تکمیل شبکه فاضلاب شهر قاین با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تامین آب مجتمع فولاد قاینات با استفاده از پساب عملیاتی شده و در سال جاری ۲.۵ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب توسط سرمایه‌گذار اجرا شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha