چهار هزار و ۴۴۲ کیلوگرم مواد مخدر در لرستان کشف شد

خرم آباد- ایرنا- معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار چهار تن و ۴۴۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ "ایرج نظری" روز چهارشنبه در جلسه شورای نواد مخدر لرستان، اظهار کرد: در این رابطه نیز تعداد ۲۳۷۵ نفر خرده فروش و عمده فروش نیز دستگیر شده است.

وی با اشاره به توقیف ۱۲۲ دستگاه خودروی حمل موادمخدر در استان، عنوان کرد: ۱۴۴ نقطه آلوده نیز پاکسازی و به صورت هفتگی نیز در دستور کار قرار دارد.

نظری با اشاره به مشکل جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر استان، بیان کرد: قریب ۲ هزار معتاد متجاهر در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۴۰ نفر از آنها در کمپ ها در حال نگهداری هستند که یک دهم این مجموع هم محسوب نمی شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت مناسبی که در سه کمپ استان وجود دارد در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، حدود یک هزار نفر معتاد متجاهر را می توان در این مراکز اسکان داد.

سرهنگ نظری تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده سرقت های خرد استان توسط معتادان متجاهر روی می دهد، این آمادگی وجود دارد که در صورت فراهم بودن امکانات، همگی این معتادان ظرف ۴۸ ساعت از سطح شهرها جمع آوری و در کمپ ها اسکان یابند.

وی ادامه داد: مشکلی که در نگهداری این معتادان وجود دارد، هزینه های نگهداری آنهاست که از دستگاه های مجری انتظار می رود که این دغدغه مردم استان را با رفع مشکلات اعتباری موجود، مرتفع کنند.

۷۵۴ نفر معتاد متجاهر در کمپ ماده ۱۶ لرستان پذیرش شد

معاون اجتماعی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۵۴ نفر معتاد متجاهر در کمپ ماده ۱۶ سپاه لرستان پذیرش و نگهداری شده است.

سرهنگ "بهزاد بازوند" نیز اظهار کرد: در مرکز ماده ۱۶‌ کرامت سپاه استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ مرحله جمع آوری معتادان متجاهر را داشته و با توجه به اینکه ظرفیت قرنطینه این مرکز ۲۵ نفر است در این راستا تاکنون ۷۵۴ نفر پذیرش داشته است.

وی افزود: تا روز گذشته تعداد ۱۲۸ نفر در این مرکز بستری بود که ۲۸ نفر آنها ترخیص شد و اکنون ۱۰۰ نفر در این مرکز در حال نگهداری و درمان است.

سرهنگ بازوند با بیان اینکه ظرفیت اسمی این مرکز ۲۰۰ نفر است، بیان کرد: خوابگاه های این مرکز در حال حاضر ظرفیت نگهداری ۱۵۰ نفر را دازد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال جهت توسعه ظرفیت نگهداری مرکز، اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از سپاه اخذ و شروع به کار شد.

معاون اجتماعی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به نیمه کاره ماندن عملیات توسعه مرکز و افزایش ظرفیت ۲۰۰ نفری آن، تصریح کرد: برای ادامه عملیات توسعه مرکز نیازمند تخصیص اعتبار مجدد هستیم تا به ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در کمپ سپاه افزوده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و روی آوردن معتادان متجاهر به بافت های فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و کمبود پزشک و پرستار برای درمان این افراد، ضروری است که کرامت این افراد حفظ و با یاری مسوولان ذیربط، این ظرفیت مناسب استان که در بخش هایی دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی است توسعه یابد و معتادان سطح شهر جمع آوری و قرنطینه شوند.

وی افزود: با توجه به مشکلات اعتباری که وجود دارد، چنانچه برخی از مجموعه ها تقبل کنند که جیره خشک و تر برای نگهداری این افراد تامین شود. این آمادگی وجود دارد که معتادان متجاهر در این مجموعه برای سیر روند درمانی خود نگهداری شوند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای معتادانی است که به تهاجر رسیده اند و فاقد سرپناه هستند. این مرکز توسط سپاه تشکیل شده و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری یا همان شوراهای هماهنگی در هر استان پیگیر موضوعات مرتبط آن هستند و نظارت بر این مجموعه دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha