درخواست نمایندگان معلمان مازندرانی از وزیر آموزش و پرورش چه بود؟

ساری- ایرنا- روسای ادارات شهرستان های آموزش و پرورش مازندران خطاب به علی مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، مهمترین مشکلات استان را کمبود تجهیزات و فضای آموزشی در مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان ها عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش عصر امروز پنجشنبه در ساری برگزار شد و در ابتدای جلسه سه تن از مدیران اداره آموزش و پرورش شهرستان های نوشهر، بابلسر و قایمشهر  مسایل و چالش های آموزش و پرورش استان مازندران را در حضور صحرایی عنوان کردند.

آنان بر لزوم جبران کمبود تجهیزات و فضای آموزشی در مدارس فنی و حرفه ای مازندران که طی دو سال گذشته حدود نیمی از دانش آموزان به رشته های مهارت آموزی سوق داده شدند، را مورد تاکید قرار دادند.

نوسازی مدارس، جبران ساعت کارکرد نیروهای معلمان مقطع ابتدایی، کلاس های پر جمعیت شهری، سن بالای آموزگاران مقطع ابتدایی، کمبود تجهیزات مدارس در مناطق محروم، کمبود معلم در بعضی از دروس مقطع متوسطه اول را در استان را از دیگر خواسته ها و مشکلات برشمردند.

روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان های مازندران به اهمیت کتاب درسی که در آموزشگاه های آزاد به محتویات درسی مورد نظر وزارت آموزش و پرورش توجه نمی کنند اشاره کردند و گفتند :کیفیت آموزشی با بکارگیری استادان برتر در تدوین کتاب درسی نیز ضروری است.

آنان عوارض شهرداری برای مدارس را دردسر ساز عنوان کردند و خواستار تحقق سهم سه درصدی درآمد شهرداری برای آموزش و پرورش در شهرستانهای استان مازندران شدند.

روسای ادارات آموزش و پرورش مازندران همچنین رتبه بندی معلمان را کار با ارزش دولت سیزدهم توصیف کردند و خطاب به وزیر آموزش و پرورش تقاضا کردند که احکام برای همه معلمان و بازنشستگان زودتر عملیاتی شود.

لزوم جبران کمبود تجهیزات و فضای آموزشی مدارس فنی و حرفه‌ای مازندران

۳۳ درصد مدارس مازندران تخریبی است

مدیر عامل خیرین مدرسه ساز مازندران با اظهار این که ۳۳درصد مداری استان تخریبی است، گفت: اگرچه خیرین همواره پای کار بوده و مشارکت خوبی هم دارند، اما سهم دولت در تکمیل مدارس به موقع پرداخت نمی‌شود.

سید حسین هاشمی با بیان این که مشکل اصلی آموزش و پرورش مازندران بی توجهی به تجهیزات و فضای آموزشی در مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان است، توضیح داد: اگر مهارت در مقطع هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش به درستی عمل شود، مشکلات اشتغال حل و فصل می شود.

وی بر لزوم عملیاتی شدن ردیف مستقل اعتباری برای تقویت تجهیزات مدارس فنی و حرفه‌ای مازندران تاکید کرد.

لزوم جبران کمبود تجهیزات و فضای آموزشی مدارس فنی و حرفه‌ای مازندران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این جلسه با اظهار این که تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی دشمنان طی سال گذشته به دانش آموزان به درستی خنثی سازی شده است، گفت: از آن جایی که آسیب های اجتماعی و فرهنگی علیه دانش آموزان تهدید جدی است، بنابراین آموزش و پرورش نقش محوری در حفظ و پایداری هویت فرهنگی دارد.

حسین کمالی افزود: امسال با حمایت وزارت آموزش و پرورش کمبود معلم در مازندران جبران شده است یعنی با استخدام جدید یکهزار و ۲۸ نفر و بکارگیری و تداوم کار حدود ۲ هزار نفر از معلمان بازنشسته همه مدارس استان از معلم برخوردار شدند.

وی اصلاح روش جذب و بکارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش را از خدمات دولت سیزدهم عنوان کرد ...

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش به منظور حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و فعالیت معلمان در قالب سفر ۲ روزه به مازندران سفر کرده است.

مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد که در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۳۷ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلم و بقیه در مجموعه اداری و خدماتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha