۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85249186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه: احداث کشتارگاه صنعتی مطالبه مردم دزفول است

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول گفت: مسوولان دزفول رسیدگی به مشکلات کشتارگاه سنتی این شهرستان را جدی بگیرند و زمینه احداث و راه اندازی کشتارگاه صنعتی را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) روز دامپزشکی را گرامیداشت و ضمن قدردانی از تلاشگران این عرصه افزود: کشتار دام با سلامت جامعه در ارتباط است و باید وضعیت دام، کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و صنایع بسته بندی و تبدیلی مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان اینکه نظارت دامپزشکی بر این موارد می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند، ادامه داد: متاسفانه خبرهای خوبی از کشتارگاه دزفول و مسائل بهداشتی به گوش نمی‌رسد که انتظار می‌رود فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر رسیدگی به مشکلات این کشتارگاه را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه گاهی اوقات ۲ هزار دام در روز در این کشتارگاه کشتار می‌شود، گفت: مردم باید به مسوولان اعتماد داشته باشند که وظیفه خود را به خوبی انجام دهند البته ممکن است حجم کار کشتارگاه دزفول این امر را محقق نکند.
وی افزود: دستگاه‌های نظارتی باید وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهند و نسبت به راه اندازی و ساخت کشتارگاه صنعتی دام که از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اقدام کنند.
حجت الاسلام بهرام پور بیان کرد: هنوز زمین این کشتارگاه آماده نشده است حال آنکه جمعیت شهرستان دزفول به سرعت در حال افزایش است و به این کشتارگاه نیاز دارد.
وی افزود: اگر کشتارگاه صنعتی دزفول راه اندازی شود شهرهای همجوار را هم پاسخگو خواهد بود.

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه روز عشایر و روستاها را نیز تبریک و اظهار امیدواری کرد عشایر و روستاها بیشتر مورد توجه مسوولان قرار گیرند.

وزارت ارتباطات کنترل فضای مجازی را در دستور کار قرار دهد

وی روز جهانی پست را نیز گرامیداشت و افزود: امروز یکی از چالش‌های اجتماعی کشور فضای مجازی است که در سال گذشته مشکلات زیادی ایجاد کرد.
حجت الاسلام بهرام‌پور اظهارکرد: تا فضای داخلی ارتباطات و فضای مجازی تشکیل نشود وقوانین استفاده از فضای مجازی اجرا نشوند چنین مشکلاتی را شاهد خواهیم بود البته کشورهای قدرتمند نیز با این موضوع مشکل دارند.
وی با بیان اینکه بسترهای خوبی در کشور ما وجود دارد که می‌توان با وضع قوانین کنترلی، حمایت والدین و مساجد این وضعیت را بهبود بخشید، افزود: وزارت ارتباطات باید توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

امام جمعه دزفول با اشاره به روز جهانی کودک و سلامت روانی گفت: سلامت روانی مهمترین سلامت در جامعه است که نیاز به آرامش و امنیت دارد.

وی افزود: امروز فضای مجازی، وضعیت آموزش و پرورش، کمبود فضای آموزشی و معلم سلامت روانی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
حجت الاسلام بهرام پور بیان کرد: برای رسیدن به سلامت روانی در جامعه، همه باید کمک کنیم تا مشکلات امنیتی کاهش یابند که این امر نیازمند عزم ملی مسوولان و همراهی خانواده‌ها است.
امام جمعه دزفول با قدردانی از اقدامات اخیر شهرداری دزفول در راستای اجرای طرح‌های عمران شهری اظهارکرد: روز گذشته وعده‌ای که شهردار دزفول برای آغاز طرح‌های عمرانی داده بود با اجرای حدود ۵۰ طرح عمرانی محقق شد ضمن اینکه قرار است بزودی ۵۰ طرح دیگر نیز آغاز شود.

وی با بیان اینکه طبق قول شهردار تا پایان سال ۱۰۰ طرح عمرانی در دزفول اجرا می‌شود، افزود: عمل شهرداری به وعده‌ها جای قدردانی دارد؛ بیشتر این طرح‌ها خدمات رفاهی هستند.

ارتباط عربستان با اسراییل در حال زوال هیچ نفعی برای این کشور ندارد
خطیب جمعه دزفول به وضعیت منطقه و روابط عربستان با کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: عربستان بار دیگر رویکرد خود را عوض کرد و ارتباطات خود را با اسرائیل افزایش داد.
وی افزود: دولت عربستان با کشوری دشمن مسلمانان که فلسفه وجودی آن از بین بردن کشورهای اسلامی است، پهلو گرفته در حالی که قرآن به صراحت ما را از این کار منع کرده است.

حجت الاسلام بهرام پور اظهارکرد: این پهلو گرفتن به یهودی‌های اسرائیل نه تنها دردی از مشکلات عربستان دوا نمی‌کند بلکه فقط باعث تقویت اسرائیلی می‌شود که مردمش افول آن را می‌بینند.
وی افزود: این کار فقط باعث می‌شود مردم با ایمان از عربستان منزجر و خواستار روزی شوند که آل سعود در عربستان حکومت نکند.

خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه‌ها هفته نیروی انتظامی را نیز تبریک گفت و اظهارکرد: فرماندهی انتظامی دزفول با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی عملکرد خوبی داشتند و برخورد آنها با اشرار و باندها قابل قبول است البته انتظار از نیروی انتظامی بیشتر است و مردم خواهان امنیت کامل هستند.
حجت الاسلام بهرام پور افزود: امکانات و پرسنل فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول نسبت به جمعیت شهرستان کم است لذا توقع از نیروی انتظامی باید نسبت به امکانات باشد.

امام جمعه دزفول جوانان را به ازدواج تشویق کرد

امام جمعه دزفول با تشویق جوانان به ازدواج گفت: زوج‌های جوان به زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) اقتدا کنند چراکه این خانواده اسوه بسیار خوبی برای جوانان هستند.
وی به خصوصیات ازدواج این ۲ بزرگوار اشاره کرد و افزود: اخلاق در ازدواج و بعد از آن، عمل کردن به سنت در زندگی مشترک و تولید نسل مبارک باید در دستور کار جوانان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha