قانونگذار پارلمان اروپا: اکثر اروپایی‌ها از آپارتاید اسرائیل حمایت نمی‌کنند

تهران- ایرنا- «مایک والاس» نماینده پارلمان اروپا در واکنش به دفاع رئیس کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اکثریت اروپایی‌ها از آپارتاید وحشی اسرائیل حمایت نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه در واکنش به عملیات تاریخی گروه‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، پیامی را در حمایت از این رژیم اشغالگر منتشر و در آن اعلام کرد که اتحادیه اروپا در کنار اسرائیل می‌ایستد.

والاس نماینده پارلمان اروپا در واکنش به این مقام عالی اتحادیه اروپا در حساب ایکس خود نوشت: اکثریت مردم اروپا از دولت آپارتاید وحشی اسرائیل حمایت نمی‌کند.

وی در این پیام اضافه کرد: اگر اتحادیه اروپا یک دموکراسی واقعی باشد، اکثریت مردم اروپا از مردم فلسطین که سال‌ها تحت آزار و اذیت اسرائیل قرار گرفتند، حمایت می‌کنند.

این نماینده پارلمان اروپا همچنین به اظهارات روز شنبه جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد عملیات فلسطینی‌ها در جنوب سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

والاس در واکنش به پیام بورل در حساب ایکس در مورد اینکه «تروریسم و خشونت هیچ چیز را حل نمی‌کند.»، تاکید کرد: شما درست می‌گویید، تروریسم و خشونت هیچ چیز را حل نمی‌کند. تروریسم و خشونتی که اسرائیل علیه مردم فلسطین به کار گرفته امنیت و صلح نمی‌آورد.

ساعات اولیه روز شبه گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین عملیات گسترده‌ای را از طریق هوا، دریا و زمین علیه رژیم صهیونیستی انجام دادند که تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۳۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از آنها شده است.

این در حالی است که کشورهای عربی قطر، کویت و عربستان درگیری دیروز که شهادت بیش از ۲۳۰ فلسطینی را نیز در پی داشت را ناشی از تداوم اشغال عنوان کرده و تل آویو را مقصر تمام ماجرا دانسته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha