استاندار: وجود ۸۰۰ هزار دانش‌آموز ظرفیت مهمی برای سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود ۸۰۰ هزار دانش آموز ظرفیت بسیار مهمی برای استان است که با راهبری درست زمینه بالفعل شدن این استعدادها فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز یکشنبه در مراسم افتتاح کانون شتاب دهنده‌های برنامه نویسی سیستان و بلوچستان در محل پارک علم و فن آوری زاهدان با تاکید بر لزوم استفاده از استعدادهای نیروی انسانی جوان و نخبه استان اظهارداشت: یکی از اقداماتی که باید با سرعت بیشتری جلو برود موضوع اقتصاد دیجیتال است که با استفاده از این ظرفیت مهم یعنی نیروی انسانی توانمند و خوش فکر می‌توانیم تمام موانع توسعه‌ای استان را برطرف کنیم.

وی افزود: دانشگاه ها به عنوان محل پرورش فکر و استعداد جوانان و دستگاه‌های اجرایی به عنوان مجری سیاست ها و پروژه ها باید در کنار یکدیگر حرکت کنند و به طرف صنایع تولیدی بروند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به توانمندی برنامه نویسی در استان خاطرنشان کرد: باید با استفاده از فناوری های دیجیتال صادرات را توسعه دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: در این رویداد بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان علاقه‌مند به حوزه برنامه‌نویسی استان و همزمان با زاهدان در شهرستان‌های زابل، زهک، ایرانشهر و چابهار شرکت کردند که استقبال بی نظیری بود.

محمدنبی شیهکی افزود: این رویداد با هدف معرفی حوزه جذاب و پول ساز برنامه نویسی و شناسایی جوانان و علاقه‌مندان این بخش در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha