۸۸ هفته پای درد دل تولیدگران

ارومیه - ایرنا - دولت سیزدهم محور برنامه‌های اقتصادی خود را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به نام سال «رشد تولید و مهار تورم» بر حمایت از تولید طراحی و اجرا کرده که این امر در آذربایجان‌غربی با اجرای ۸۸ هفته یکشنبه های حمایت از تولید با قدرت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز /یکشنبه/ هشتاد و هشتمین یکشنبه‌های حمایت از تولید در آذربایجان غربی برگزار شد و منتظر شدیم تا شاهد بازدیدهای هفتگی استاندار آذربایجان‌غربی از واحدهای تولیدی باشیم.

تیم استانداری جلسه ساماندهی مبادلات مرزی را از قبل ساعت هشت شروع کرد تا پس از این جلسه صبحگاهی، محمدصادق معتمدیان به همراه معاون اقتصادی استاندار و مدیران حوزه های صنعتی و اقتصادی و همچنین شرکت های خدمات رسان تا ظهرگاه یکشنبه بازدید امروز از واحدهای تولیدی را به اتمام برسانند.

مقصد اول در داخل شهر و مجتمع دخانیات ارومیه اعلام شد؛ استاندار آذربایجان‌غربی با تیم کارشناسی همراه خود وارد این مجتمع شد تا در این ماه برای بار دوم از این کارخانه بازدید کند.

۱۷ روز پیش بود که سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به ارومیه به صورت سرزده از این واحد بازدید کرده و استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید او را همراهی کرده بود.

معتمدیان پس از بازدید کامل از نحوه تولید و بسته‌بندی اقلام تولیدی این کارخانه به پای درد و دل مدیر و کارکنان این مجتمع نشست.

یکشنبه‌های حمایت از تولید/ همراهی مدیران با افسران جنگ اقتصادی در آذربایجان‌غربی
به خواست مدیر این واحد، معتمدیان پشت میز مدیریت تولید در سالن سیگارت نشست و خیاطی شروع به صحبت از ظرفیت‌های این تولیدی کرد.

مدیر مجتمع دخانیات آذربایجان‌غربی در این بازدید گفت: این مجتمع ضمن تامین توتون خود در استان، بخشی را نیز از کشورهای هند، زیمبابوه و چین وارد می‌کند که البته در این خصوص و زمینه گمرکات و تسهیل در ‌واردات مواد اولیه نیاز به نگاه حمایتی است.

وی از استاندار آذربایجان‌غربی خواست تا برای تامین مواد اولیه که موانع و محدودیت‌هایی دارد، همراهی با این مجتمع داشته باشد تا زمینه تداوم اشتغال روزافزون این بخش فراهم شود.

یکشنبه‌های حمایت از تولید/ همراهی مدیران با افسران جنگ اقتصادی در آذربایجان‌غربی
البته هم‌اکنون هفت مجتمع تولیدی دخانیات در کشور است که به تولید سیگار می‌پردازند و یکی از این کارخانه‌های بزرگ در ارومیه قرار گرفته و هر تولیدی بر اساس مزاج مصرفی استان‌های دیگر اقدام به تولید می‌کند.

در آذربایحان‌غربی نیز سیگار بهمن متوسط، بهمن کوتاه، بهمن نانو سیلور و مشکی، تیر متوسط و بهمن سافت سلفون تولید می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در لابه لای صحبت‌های این مدیرعامل سوال‌های ذهنی خود را که اغلب از مشکلات واحدهای تولیدی است، به زبان می‌آورد؛ وضعیت واحد در بخش های مشکلات بیمه ای، مالیاتی، همراهی شرکت های خدمات رسان سوالات معتمدیان را شامل می‌شد که از او می‌خواست بی پروا از مشکلات خود پرده بردارد.

معتمدیان پس از شنیدن تشریح کامل «خیاطی» از موانع واردات و تولیدی این کارخانه، دستور پیگیری داد و از تیم همراه خواست در جلسه‌ای مجزا درصدد رفع این موانع باشند.

یکشنبه‌های حمایت از تولید/ همراهی مدیران با افسران جنگ اقتصادی در آذربایجان‌غربی

یک هزار و ۵۰۰ تن تولید عسل ظرفیت تنها یک واحد تولیدی در ارومیه

استاندار آذربایجان غربی پس از این بازدید، سراغ دومین واحد تولیدی رفت اما این واحد تولیدی دور تر از شهر و در فاز ۳ شهرک صنعتی واقع در جاده سلماس قرار داشت.

محصول ۴۰ گیاه این تولیدی، درمان بسیاری از بیماری‌ها و تقویت عمومی بدن عنوان شد که تعجب بسیاری از حاضران را برانگیخت.

تقویت اعصاب، کبد، کلیه و دستگاه گوارش صرفا بخشی از خواص درمانی عسل چند گیاه تولیدی در این واحد است.

معتمدیان با کارشناسان خود از اصول بسته بندی این تولیدی بازدید کرد تا اینکه مدیر عامل عسل مارمیشو با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ تن تولید داشتیم شروع به معرفی ظرفیت‌ها کرد و افزود: امسال ظرفیت تولید سالانه این تولیدی به یک هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

یکشنبه‌های حمایت از تولید/ همراهی مدیران با افسران جنگ اقتصادی در آذربایجان‌غربی

احمد بدلی با اشاره به اینکه مرغوب‌ترین عسل با خلوص ۱۰۰ درصد طبیعی در این واحد تولید می‌شود، اظهار کرد: کشورهای کویت، قطر، بحرین و عراق از مقاصد صادراتی این تولیدی است.

وی با بیان اینکه ۲۰ نفر به طور مستقیم در این تولید مشغول به کار هستند، گفت: ۸۰ درصد فروش این تولیدی به خارج از کشور صادر می‌شود.

یکشنبه‌های حمایت از تولید/ همراهی مدیران با افسران جنگ اقتصادی در آذربایجان‌غربی
ناگفته نماند که محصولات این واحد در ۲ برند مارمیشو و عافیت است که با مدل شهدی و موم از وزن ۲۰ گرم تا اندازه‌های متفاوت در این تولیدی بسته‌بندی و ‌راهی کشورهای مختلف می‌شود.

عسل ۴۰ گیاه، کُنار، طبی، ارگانیک و کوهستان بخشی از تولیدات این کارخانه است.

رفتار سلیقه‌ای‌ با واحدهای تولیدی نباید تکرار شود

معتمدیان پس از شنیدن صحبت‌های مدیر این واحد تولیدی روبه مدیران حاضر در هیات کارشناسی همراه کرد و گفت: حمایت از چنین واحدهای تولیدی از اولویت‌های دولت سیزدهم است که نباید کج رفتاری‌ها موجب اذیت چنین واحدهایی شود.

بدلی در همین حین ضمن گلایه از یکی از ادارات رو به استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از کارشناسان ادارات هنگام مراجعه حضوری بنده خیلی راحت گفت به تو مجوز تولید نمی‌دهیم!

معتمدیان با شنیدن این جمله ضمن جانبداری از مدیر این واحد تولیدی گفت: هیچ کج رفتاری قابل قبول نیست، نباید برخورد سلیقه‌ای با واحدهای تولیدی شود بلکه در رفع تمامی موانع‌ واحدهای تولید و روان‌سازی حرکت این کارخانه‌های محور تبیین اهداف دولت سیزدهم است.

یکشنبه‌های حمایت از تولید/ همراهی مدیران با افسران جنگ اقتصادی در آذربایجان‌غربی
وی با بیان اینکه در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی کلید واژه «تکلیف» باید مدنظر قرار گیرد، افزود: یکی از اولویت‌های دولت در بخش کشاورزی در توسعه زنبورداری، فرآوری محصولات این صنعت است که این استان نیز ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و غافل شدن از آن قابل قبول‌ نیست.

وی با بیان اینکه عسل گَوَن و آویشن بیشترین بستر تولیدی در این استان است، افزود: عسل سهم بزرگی در سفره‌های سلامت و فرهنگ غذایی کشورمان دارد و کشورهای همسایه نیز از این محصول استقبال می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی در این بازدید هم از کارشناسان همراه خواست موانع این تولیدی نیز روی میز او بیاید تا در ‌این خصوص ضمن رفع موانع مصوبات حمایتی از تولیدی‌ها داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha