سرانه مصرف ماهی در لرستان پنج کیلوگرم کمتر از میانگین کشوری است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل شیلات لرستان گفت: سرانه مصرف ماهی در لرستان حدود هشت کیلوگرم است و در مقایسه با مصرف کشوری ۱۳ کیلوگرم بسیار پایین بشمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "کیارش بیرانوند" روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان، اظهار کرد: این در حالی است که سرانه مصرف جهانی ماهی ۲۰ کیلوگرم است و می طلبد برنامه های فرهنگی و ترویجی مناسبی برای ترغیب مردم به مصرف ماهی در استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه لرستان با برخورداری از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول رودخانه، ظرفیت بسیار مناسبی در زمینه آبزی پروری دارد، افزود: در حال حاضر سالانه بیش از ۳۰ هزار تن ماهیان سردآبی (قزل آلا) در لرستان تولید می شود که با احتساب هر پنج تن یک ایجاد اشتغال، توانسته است ۶ هزار شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم در استان ایجاد نماید.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به مهمترین مشکلات پیش روی توسعه صنعت آبزی پروری در لرستان، تصریح کرد: کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی، معارضان محلی، پایین بودن سرانه مصرف و بالا بودن قیمت خوراک ماهی به علت وارداتی بودن اقلام خوراک از مهمترین مشکلات پیش روی توسعه این صنعت پرسود در استان است.

سرانه مصرف ماهی در لرستان پنج کیلوگرم کمتر از میانگین کشوری است

بیرانوند عنوان کرد: در دولت سیزدهم عملیات ساخت چهار مجموعه آبزی پروری در استان آغاز و مجتمع عظیم پرورش ماهی سپید دشت نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

"حسن کهزادیان" سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) نیز با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه صنعت شیلات در لرستان، اظهار کرد: رسالت خبرگزاری ایرنا، بیان عملکرد دولت ها و مسوولان و اقدامات صورت گرفته آنها به منظور افزایش روحیه امید و عمل به رسالت "جهاد تبیین" در جامعه است و در این راستا نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha