دسترسی ۲۳۰خانواده روستایی دیگر کهگیلویه وبویراحمد به شبکه ملی اطلاعات

یاسوج - ایرنا - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره برداری از سایت ارتباطی روستای امام زاده پهلوان بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه خانوارهای روستای آدرکان و دم مهد نیز به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سید محمود رادمنش روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۳۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹۵۰ نفر با اتصال به شبکه ملی اطلاعات، از پوشش مطلوب صوت و اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

وی بیان کرد: بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات برای اجرای این طرح هزینه شد.

رادمنش تصریح کرد: ۱۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان در دولت سیزدهم از اینترنت پر سرعت برخوردار شده اند و ۱۸ روستای دیگر هم در حال اجراست.

بر اساس آخرین آمارها، جمعیت استان بیش از ۷۲۳ هزار نفر است.

بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

به تفکیک میانگین اتصال به اینترنت پرسرعت روستاهای استان شامل روستاهای شهرستان باشت ۹۰/۲۸ درصد، بویراحمد ۹۵/۵ درصد، بهمئی ۹۱ درصد، چرام ۹۵/۶۵ درصد، دنا ۹۰ درصد، کهگیلویه ۹۴ درصد، گچساران ۹۶/۱۵ درصد و روستاهای شهرستان لنده ۹۴/۱۲ درصد به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۵ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha