تمرکز سازمان دارالقرآن بر حفظ موضوعی است 

۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85255150
تمرکز سازمان دارالقرآن بر حفظ موضوعی است 

تهران- ایرنا- رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از تمرکز این سازمان به صورت جدی در حفظ موضوعی کلام وحی سخن گفت. 

به گزارش ایرنا از سازمان درالقرآن الکریم حجت الاسلام علی تقی زاده امروز، چهارشنبه ۱۹ مهر در نشست سراسری هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند نیاز داریم مفاهیم پایه قرآن برای عموم جامعه تبدیل به اشتراکات ذهنی شود، دو ماموریت جدید به سازمان دارالقرآن الکریم اضافه می شود. یکی تمرکز بر مباحث معانی، معارف، مفاهیم و تدبر در قرآن کریم و یکی هم گفتمان سازی مفاهیم پایه‌ای و استفاده از ابزار هنر و رسانه که جزو ماموریت‌های اصلی این سازمان است.

وی پیروزی مبارزان جنبش حماس و جهاد در طوفان الاقصی را تبریک گفت و افزود: تجلی این دو ماموریت در بحث حفظ موضوعی خواهد بود که به فضای تدبر و مفاهیم قرآن کریم کمک خواهد کرد تا دغدغه تزریق معنا و مفاهیم را در جامعه دنبال کنیم و از طرف دیگر حفظ موضوعی، قالب مناسبی برای ورود به رسانه و گفتمان سازی است، چرا که در بحث حفظ موضوعی می‌توان بسیاری از ایده‌ها و خلاقیت‌ها را نمایان کرد.

تمرکز سازمان دارالقرآن بر حفظ موضوعی است 

تقی زاده ادامه داد: سازمان دارالقرآن در زمینه حفظ موضوعی دو عملیات کوتاه و بلند مدت را دنبال خواهد کرد. در عملیات کوتاه مدت، با این دغدغه که بتوانیم واقعیت میدان را ارزیابی کنیم بر آیات مربوط به حوادث اخیر کشور یعنی حجاب، عفاف، زن و خانواده تمرکز خواهیم کرد و امیدواریم در گام دوم در ماه‌های رجب و شعبان حرکت را آغاز و در ماه رمضان که قله فعالیت های قرآنی است، جریان حفظ موضوعی را به صورت کاملاً جدی در سطح کشور تقویت کنیم. البته ما در این عملیات نیاز به افرادی داریم که تلقی درستی از اهداف داشته باشند و بتوانند جریان سازی کنند و یکی از بهترین ظرفیت‌های میدان ما در سطح استان و شهرستان، هیئت‌های اندیشه ورز بانوان قرآنی هستند.

وی از ضرورت تقویت هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی سخن گفت و حضور افرادی چون محمدعلی خواجه پیری و لاله افتخاری را برای تقویت این هیئت موثر دانست و گفت: امروز با توجه به فضا و شرایط فرهنگی ایجاد شده باید یک حرکت جبهه‌ای صورت گیرد و فعالیت ها بر این اساس در راستای برنامه های ماموریت محور و عملیات محور تعریف شود.

در این نشست روسای ادارات امور قرآنی کشور، روسا و اعضای هیات ها ی اندیشه ورز بانوان قرآنی در سراسر کشور به صورت برخط حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha