استاندار سمنان: احیای ۱۲۸ واحد راکد نتیجه هم‌افزایی بخش‌های مختلف است + فیلم

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: احیای ۱۲۸ واحد تولیدی راکد این خطه در دولت سیزدهم نتیجه هم‌افزایی و همراهی بخش‌های مختلف از جمله اداره کل بازرسی به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد احیای واحدهای راکد استان است.

سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره‌کل بازرسی استان سمنان به مناسبت ۱۹ مهرماه سالروز تشکیل سازمانی بازرسی به خبرنگار ایرنا افزود: احیای واحدهای تولیدی راکد نقشی مهم در رشد اقتصادی استان داشته و سمنان جزو استان‌های برتر کشور در شاخص پویایی اقتصادی است.

طبق گزارش‌ها، استان سمنان با فعالیت بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و معدنی و اشتغالزایی برای بیش از ۶۰ هزار نفر به عنوان گلوگاه اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود که افراد جویای کار از نقاط مختلف کشور را پذیرش می‌کند و سهم زیادی در اشتغالزایی دارد؛ به گفته مسوولان، ۱۵۳ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان شناسایی شده است که اکنون ۱۲۸ واحد تولیدی به همت دولت سیزدهم و مسوولان استانی به چرخه فعالیت بازگشت که فعالیت دوباره واحدهای تولید در واقع به معنای رشد تولید و مهار تورم است.

استاندار سمنان: احیای ۱۲۸ واحد راکد نتیجه هم‌افزایی بخش‌های مختلف است + فیلم

استاندار سمنان با یادآوری سفر چندی پیش ذبیح‌الله خدائیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در استان اظها کرد: تامین آب پایدار، راه و مسایل بهداشتی و علوم پزشکی در دیدار و نشست‌هایی با با رییس سازمان بازرسی کل کشور مطرح و پیگیری شده است.

وی ادامه داد: موضوع‌های مختلف از جمله عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز در نشست مشترک با اداره‌کل بازرسی استان سمنان مطرح و پیگیری می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه عملکرد مطلوب و رضایت مندی مردم اولویت دولت سیزدهم و از تاکیدات سازمان بازرسی است، خاطر نشان کرد: اداره‌کل بازرسی استان سمنان در زمینه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان مطلوب است.

هاشمی اضافه کرد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه تعاملات مردمی و تکریم ارباب رجوع در سال گذشته معرفی شد که این موفقیت نتیجه تلاش در بخش‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سازمان بازرسی کل کشور در راستای اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری، زیر نظر قوه قضاییه تشکیل ‌شد و ۱۹ مهرماه سال‌روز تاسیس این سازمان است.

به گفته کارشناسان دهه ۸۰ میانگین رشد اقتصادی کشور ۳.۲ درصد بود ولی در دهه ۹۰ با فراز و نشیب‌های شدید اقتصادی در بعضی از سالها رشد اقتصادی کشور منفی بود و برای جبران روند منفی در دهه ۹۰ باید ۶ سال پیاپی رشد اقتصادی هشت درصدی برنامه ریزی شود.

۱۷ درصد سهم اشتغال استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت و معدن سهم ٣٧ درصدی از اشتغال استان و سهم ۲۲ درصدی از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha