کارخانه راکدی در سمنان با ۴۰۰ اشتغال جدید بهره‌برداری شد

سمنان- ایرنا- یک واحد تولید مکمل‌های ویتامینی و معدنی که راکد بود، به همت دولت سیزدهم بازفعال و روز پنجشنبه با ایجاد زمینه اشتغال برای ۴۰۰ نفر در شهرک صنعتی سمنان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بهره برداری از واحد تولیدی «آریا ماه رشد» در آستانه روز دامپزشکی(چهاردهم مهر) باحضور حسن ویشته، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در شهرک صنعتی سمنان برگزار شد.

استاندار سمنان در آیین بهره برداری از این واحد تولیدی گفت: این مجموعه تولیدی استان به مدت چهار سال غیرفعال بود که پس از تمهیدات ستاد احیای واحدهای راکد استان، اقدامات اجرایی جهت احیای مجدد این مجموعه انجام و زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم‌ کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: بهره برداری از این واحد تولیدی دارویی در آستانه فرارسیدن ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی انجام شد و تلاش فعالان حوزه دامپزشکی برای ارتقای امنیت غذایی جامعه قابل قدردانی است.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بازفعال شدن واحدهای راکد دارد تا به این وسیله زمینه فعال شدن چرخه اقتصادی، تولید داخلی و اشتغال در کشور فراهم شود و ستاد احیای واحدهای راکد استان سمنان در این زمینه فعالیت قابل توجهی داشته است.

کارخانه راکدی در سمنان با ۴۰۰ اشتغال جدید بازفعال و بهره‌برداری شد

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این مجموعه زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شد، اظهار امیدواری کرد: فعال شدن واحدهایی که نقش راهبردی در تولیدات محصولاتی دارند که به خودکفایی کمک می کند، قدم برداشتن در مسیر آرمانهای کشور برای شکوفایی هرچه بیشتر است.

با تلاش دولتمردان در استان سمنان در دولت مردمی آیت الله رئیسی تاکنون حدود ۱۳۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است.

دستیابی به جایگاه ایمن ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری، بازگشت حدود ۱۳۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید، کاهش نرخ بیکاری به پایین ترین میزان پس از ۱۸ سال و افزایش تعداد واحدهای دانش‌بنیان از ۷۰ به ۱۴۰ واحد، برخی از دستاوردهای استان سمنان در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان با هشت شهرستان و بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha