۷۳ درصد تعهد اشتغال امسال کمیته امداد استان سمنان محقق شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان: ۷۳ درصد از تعهد اشتغال امسال این نهاد با ایجاد ۲ هزار و ۷۴ شغل محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین ذوالفقاری روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز کرد: کمیته امداد از جمله دستگاه‌های متعهد به ایجاد اشتغال در استان سمنان، با ثبت ۲ هزار و ۷۴ فرصت شغلی در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توانست ۷۳ درصد از سهم کمیته امداد در تعهد اشتغال استان سمنان را محقق کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه هدف و همچنین اقشار آسیب‌پذیر، یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم این نهاد حمایتی است که در سال جاری تکلیف قابل‌توجهی درزمینه اشتغال بر عهده کمیته امداد قرار داده‌شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد از جمله دستگاه‌های متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان است، خاطرنشان کرد: با ثبت ۲ هزار و ۷۴ فرصت شغلی در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این نهاد موفق به کسب رتبه اول در ایجاد اشتغال استان شد.

وی یادآور شد: استعدادسنجی، فراگیری مهارت‌های شغلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، نظارت بر اجرا و همچنین پایش و نظارت‌های سه تا پنج‌ساله با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی راه‌اندازی شده و از طریق آن، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال و شناسایی آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود مشخص می‌شود.

وضعیت مطلوب اشتغالزایی در استان سمنان

استاندار سمنان نیز چندی پیش از تعهد ایجاد ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی برای استان در سال ۱۴۰۲ خبرداده بود که ۱۰ هزار و ۱۳۱ فرصت شغلی معادل ۸۲ درصد تعهد محقق شده است.

به منظور جلوگیری از حاشیه‌نشینی در شهرها و آسیب‌های اجتماعی رونق اقتصادی در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس به روستاها ۳۳ درصد تعهد اشتغال در استان سمنان مرتبط با روستاها درنظرگرفته شده است.

دستیابی به جایگاه ایمن ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری، بازگشت ۱۲۷ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید، کاهش نرخ بیکاری به پایین ترین میزان پس از ۱۸ سال و افزایش تعداد واحدهای دانش‌بنیان از ۷۰ به ۱۴۰ واحد، برخی از دستاوردهای استان سمنان در دولت سیزدهم است.

استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha