۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85255854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۳ طرح عمرانی و زیرساختی در مناطق عشایری لرستان اجرا شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: ۱۰۳ طرح عمرانی و زیرساختی در حوزه تامین آب آشامیدنی، احداث راه و جایگاه‌های نفت و گاز، تبدیل زمین‌های دیم به آبی، طراحی سایت اسکان عشایر، طرح‌های مطالعاتی و آموزش‌های مهارتی در مناطق عشایری لرستان ۶ ماهه نخست سال جاری اجرا شده است.

"هوشنگ نورمحمدی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سال جاری ۸۰۰ میلیارد ریال جهت تامین آب شرب پایدار و توسعه مرمت و نگهداری جاده‌ها و طرح های عمرانی و زیرساختی مناطق عشایری لرستان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: این میزان اعتبار در قالب ۱۲۱ طرح در زمینه تامین آب شرب پایدار، آبرسانی سیار و مرمت و نگهداری راه های عشایری، احداث ابنیه و پل در مناطق عشایری استان هزینه شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان یادآور شد: اداره کل امور عشایر لرستان در سالجاری از طریق ۱۱ دستگاه کامیون تانکر به عشایر آب‌رسانی و ۲۳ هزار متر لوله پلی اتیلن آب آشامیدنی بین عشایر سطح استان توزیع کرده است.

نورمحمدی تاکید کرد: همچنین سال جاری ماشین آلات راه‌سازی از رده خارج شده جهت مرمت و نگهداری راه‌های عشایری در استان، تعمیر و تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات، سال گذشته در قالب طرح های مختلف به عشایر این استان اختصاص یافته که تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان بیان کرد: با توجه به خشکسالی های سال های اخیر کاهش بارش ها در مناطق عشایری استان و قیمت بالای علوفه تسهیلات مختلفی به عشایر پرداخت شده است.

نورمحمدی گفت: در این راستا پارسال در قالب طرح سرمایه در گردش ۱۰۰ میلیارد ریال، دامدار کارت ۵۲ میلیارد ریال طرح در خصوص تسهیلات بند «ب» تبصره ۵۲ به بانک های عامل معرفی شده است که تاکنون از این میزان ۱۷۰ میلیارد ریال پرداخت و مابقی نیز در حال دریافت تسهیلات هستند.

وی اظهار داشت: معمولا طرح های بیشتری نسبت به رقم اختصاص یافته به بانک معرفی می شود تا در صورت بروز مشکل و خروج برخی طرح ها از چرخه دریافت تسهیلات، طرح جایگزین بلافاصله معرفی شود.

مدیرکل امور عشایری لرستان ادامه داد: بیشتر طرح های معرفی شده به بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات شامل دامپروری و دامداری و مابقی نیز زنبورداری، صنایع دستی، گردشگری و کشت گیاهان دارویی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha