۱۲۵ طرح آبرسانی به روستاهای لرستان در حال اجرا است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: جهاد آبرسانی با اجرای ۱۲۵ طرح در مناطق روستایی این استان در حال انجام است.

حمزه مویدی نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد:در راستای توسعه روستایی و محرومیت زدایی استان، همکاری های زیادی با نهادهای انقلابی انجام شده است که در این راستا بنیاد علوی، بنیاد برکت، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سازمان بسیج سازندگی در بحث محرومیت زدایی اقدامات بسیار تاثیری گذاری داشته اند.

وی افزود:به همین منظور طرح های شاخصی در حال پیگیری است که تفاهم نامه ای در سال های گذشته با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد و ۱۲۵ طرح آبرسانی روستایی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح های در حال انجام استان بالای ۵۰ درصد است اظهار داشت: با تدابیر مسوولان استانی، تفاهم نامه جدیدی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده است تا در این راستا ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که دارای مشکل آب شرب سالم و بهداشتی هستند در مدت زمان مشخص با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی آبرسانی شوند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: محرومیت زدایی در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد به همین منظور در سه منطقه میربگ دلفان، وره زرد بخش مرکزی کوهدشت و تخت چان پلدختر طی ۲ سال گذشته با پیگیری های مسوولان استان و تعامل نهادها و دستگاه های مربوطه گام های موفقی برداشته شده است.

مویدی نژاد ادامه داد: تاکنون بخشی از زیرساخت ها در سطح مناطق محروم استان انجام شده است و تعدادی نیز در دستور کار قرار دارد همچنین تامین آب و گازرسانی منطقه وره زرد در حال انجام است و دیگر طرح های مناطق محروم استان نیز در اولویت قرار گرفته اند.

۱۲۵ طرح آبرسانی به روستاهای لرستان در حال اجرا است

وی عنوان کرد: سه هزار و ۴۰۷ روستا در این استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۳۵۹ روستا براساس قانون به دلیل جمعیت بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری، یک هزار و ۳۸۶ روستا دارای شورای اسلامی و در مجموع چهار هزار و ۲۳۸ نفر اعضای این شوراها هستند.

مویدی نژاد با بیان اینکه از مجموع سه هزار و ۴۰۷ روستا در لرستان ۲ هزار و ۹۸۱ روستا دارای سکنه و ۴۲۹ روستا خالی از سکنه هستند، ادامه داد: اکنون ۱۶ پایگاه آتش نشانی، ۱۲۰ ساختمان ملکی دهیاری و ۷۰ دهیاری با ساختمان اجاره ای در روستاهای استان وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: در راستای محرومیت زدایی و توسعه خدمات روستایی، در دولت سیزدهم یک هزار و ۶۵۸ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال توسط دهیاری ها و مدیریت امور روستایی و شوراهای استانداری استان انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha