کشف لاشه پرندگان وحشی از یخچال شکارچی متخلف در همدان

همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست همدان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از منزل مسکونی یک شکارچی متخلف ۱۳ قطعه لاشه مربوط به پرندگان وحشی را کشف کردند.

جواد نوری اظهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر نگهداری لاشه پرندگان وحشی در منزل مسکونی، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت

وی اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضایی و همکاری عوامل انتظامی محل سکونت شکارچی متخلف مورد بازرسی قرار گرفت که از داخل یخچال منزل مسکونی این فرد لاشه های پرندگان شکار شده کشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: ماموران لاشه ۱۰ پرنده شکاری به همراه تاکسی درمی سه پرنده وحشی دیگر را از داخل یخچال این متخلف کشف و ضبط کردند.

نوری اظهار با بیان اینکه این لاشه ها مربوط به اردک سرسبز، خوتکا و کبک بود،افزود: همچنین یک قبضه تفنگ ساچمه زن و یک قبضه سلاح گلوله زنی دارای مجوز به همراه گلوله و مهمات از منزل متهم کشف شد.

وی همچنین گفت: تعدادی از پرندگان شکار شده مربوط به منطقه حفاظت شده نشر همدان از پرندگان ماده هستند که براساس قانون جریمه آنها سه برابر گونه نر است ودر این راستا برای متخلف پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: کشف لاشه گونه وحشی از منزل مسکونی به معنی شکار برای مصرف شخصی است و کمتر شکارچی برای فروش اقدام به شکار گونه می کند.

نوری اظهارکرد: منطقه حفاظت شده نشر شهرستان همدان به وسعت ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار یکی از مناطق چهارگانه زیر پوشش محیط زیست این شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha