الگوی دانشگاه تراز اسلامی مسائل کشور را حل می‌کند

کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه امام حسین (ع) گفت: الگوی دانشگاه تراز اسلامی، در حوزه تربیت اسلامی انسان هایی در تراز تمدن اسلامی و صاحب فکر، دانش و فناوری پرورش می دهد که می توانند مسائل کشور و انقلاب اسلامی را حل کنند.

به گزارش ایرنا، محمد رضا حسنی آهنگر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: طرح الگوی دانشگاه تراز اسلامی برای نقش آفرینی در ایجاد تمدن اسلامی، به مدت ۱۱ سال در دانشگاه امام حسین(ع) کار و در مدت ۲ سال با کمک ۱۵۰ نفر از اساتید و پژوهشگران دانشگاه در قالب ۲۴ گروه طراحی شده است.

وی تاکید کرد: این الگو توسط مراجع تقلید و اساتید حوزه و روسای دانشگاه اعتبارسنجی و غنی سازی و در قالب ۲ برنامه پنج ساله اجرا شده که اثرات بسیار خوبی در محیط عمل سپاه پاسداران و انقلاب اسلامی را شاهد بودیم.

رییس دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: شاهد اثرات این الگو در حوزه های مختلف مانند آب، جمعیت، سلامت و در حوزه دفاع امنیتی و بسیاری از حوزه های دیگر در محیط ها و رزمایش های مختلف بودیم.

وی با اشاره به ویژگی های دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) بیان کرد: یکی از ویژگی های اصلی، هدفمند بودن دانشجو است، درخصوص آینده دانشجو بعد از فارغ التحصیلی فکر می شود و در هنگام تحصیل، تربیت دانشجو با متولی کردن اساتید است.

حسنی آهنگر ادامه داد: با این الگو وظیفه شاگردپروری بر عهده اساتید قابل است که در شرف عملیاتی شدن قرار دارد، همانطور که تاکنون در برخی دانشگاه ها این کار عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: تربیت دانشجو با شکل گیری کرسی های تخصصی اساتید صورت می گیرد، زیرا اساتید صاحب مساله هستند و نقشه راه دارند.

رییس دانشگاه امام حسین گفت: در این فرایند بخشی از کار به دانشجو واگذار و دانشجو به صورت کامل مسائل واقعی را یاد می‌گیرد، بعد از فارغ التحصیلی به بازار کار وارد و ۹۷ درصد آنان جذب بازار می شوند.

رییس دانشگاه امام حسین (ع) خاطر نشان کرد: دانشگاه ها باید براساس آمایش سرزمینی و تمدنی صاحب ماموریت و معلوم شود در نقشه حل مساله تمدن اسلامی جای دانشگاه شهید باهنر کرمان در کجا قرار دارد و در چه رشته‌ها و حوزه هایی باید تمرکز کند.

وی افزود: دانشگاه باید نظام مسایل آن حوزه را مشخص کند و اساتیدی که باید مساله را حل کنند، صاحب راه در حوزه های تخصصی باشند و درختواره دانشی حل مساله احصا شود؛ همچنین بخشی از درختواره دانشی را به عنوان محور پایان نامه قبل از جذب دانشجو مشخص کنند.

حسنی آهنگر تصریح کرد: دانشجو با این مساله وارد دانشگاه شود و بداند چگونه این مساله را حل می کند و به راحتی می تواند در محیط مساله احصا شده، جذب شود و کار کند.

وی گفت: همچنین این الگو باعث می شود ارزش افزوده محصولات زنجیره آن سازمان و نهاد صنعتی که دانشجو در آن حضور پیدا کرده، تامین و کامل شود که متاسفانه این اتفاق در شرکت های بزرگ ما نمی افتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha