رییس دانشگاه امام حسین: مراکز علمی درگیر حل مساله نشده‌اند

کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه جامعه امام حسین(ع) گفت: دانشگاه‌ها در کشور درگیر احصا و حل نظام مساله نیستند، به طور مثال باید آسیب شناسی کرد، چرا ۶ برنامه پنج ساله برای کشور نوشته شده که کمتر از ۲۰ درصد از آنها اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسنی آهنگر روز پنجشنبه در نشست جمعی از استادان دانشگاه امام حسین(ع) با استاندار کرمان در محل سرسرای پیامبر اعظم(ص) استانداری تصریح کرد: کدام دانشگاه به طور ساختاریافته در تدوین برنامه هفتم توسعه نقش داشته است؟

وی افزود: در این شرایط کل وقت دولت و مجلس گرفته می شود و در نهایت فقط ۱۸ درصد از برنامه توسعه ششم اجرا شده است.

حسنی آهنگر ادامه داد: در کشور یک زیست‌بوم علم و فناوری شکل گرفته اما در درون خودش در حال چرخیدن است؛ ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که مشخص نیست چه مساله ای را حل می کنند.

مراکز دانشگاهی برای تشکیل زیست بوم حل مسائل پای کار بیایند
رییس دانشگاه جامعه امام حسین(ع) اظهار کرد: مشکلی که در استان کرمان و کشور وجود دارد این است که نظام مسائل را ساختاری احصا و حل نمی کنیم؛ اگر بخواهیم نظام مسائل کشور و استان کرمان احصا و حل شود نیاز به زیست بوم اصلی دارد که چهار مولفه برای آن موجود است.

حسنی آهنگر تصریح کرد: نخستین مولفه در این زیست بوم حکمرانان و مسئولان هستند که سیاستگذاری و برنامه راهبردی را آنان مشخص می کنند، مولفه بعدی سازمان ها و صنعت هستند که روسای آنها باید پای کار باشند.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) بیان کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی دیگر زیست بوم هستند و این درحالی است که همه مسئولان و مردم پای کار آمده اند و فرصت خوبی است تا تمامی مراکز دانشگاهی و علمی نیز به میدان بیایند.

وی تاکید کرد: استان کرمان چهار هزار نفر عضو هیات علمی دارد که به طور متوسط ۲۵۰ میلیون ریال حقوق می گیرند، در مجموع در این زمینه یک هزار میلیارد ریال حقوق پرداخت می شود که باید پرسید چه مساله ای حل شده است؟

حسنی آهنگر همچنین ادامه داد: ۱۲۰ هزار دانشجو در استان کرمان تحصیل می کنند و دولت هزینه کلانی صرف دانشگاه می کند که باید این منبع بزرگ مسائل استان را حل کند.

وی با اشاره به نقش مهم شرکت ها و صنایع بزرگ در نظام پولی و مالی کشور افزود: قانون مشخص کرده نهادهای پولی و مالی استان کرمان باید در استان سرمایه گذاری کنند؛ باید این چهار مولفه در کنار یکدیگر باشند تا به یک زیست بوم برای حل مسائل برسیم.

آمادگی انتقال تجربیات دانشگاه امام حسین(ع)

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) همچنین خطاب به استاندار کرمان تصریح کرد: در این دانشگاه اتفاق های خوبی افتاده است که می توانیم به عنوان یک الگو به شما انتقال دهیم و از طریق بسیج اقشار، صنعت، دانشگاه و بخش خصوصی را در زیست بوم برای تحول در دانشگاه داشته باشیم که برای اجرای آن اصول و مبانی دقیق لازم است.

وی گفت: شهید سلیمانی در منظومه فکری امامین انقلاب درس آموخته و تجربه و آموخته های الگوهای دوران دفاع مقدس را در جبهه مقاومت تعمیم داد.

حسنی آهنگر افزود: راز موفقیت و ماندگاری شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که گوشش به دهان رهبری بود و زمانی که کارهای شهید سلیمانی را در میدان عمل می دیدیم، تحقق اندیشه رهبری انقلاب را حس می کردیم.

وی تاکید کرد: حاج قاسم شاگرد مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری بود، اما سرباز و الگوی این مکتب است و در وصیت نامه خود با مراجع، نخبگان، دانشگاهیان سفارش کرده که حضرت آقا را تنها نگذارید؛ در جریان اغتشاشات سال قبل باید دید چه کسانی و چرا سکوت کردند؟

به گزارش ایرنا محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این دیدار ضمن تبیین شرایط و ظرفیت های این استان به ویژه در عرصه های دانشگاهی و معادن، بر ضرورت توسعه صنایع پایین دستی صنایع معدنی با همراهی جامعه دانشگاهی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha