فرماندار: راه مسدود شده پنج روستای کلاله بازگشایی شد

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار کلاله وقاع درشرق استان گلستان از بازگشایی راه مسدود شده پنج روستای مسیر کلاله به زیارتگاه خالدنبی (ع) این شهرستان با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: هم اکنون تردد در این جاده در حال انجام است.

فرهاد شیبک شامگاه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا بیان داشت: براثر بارش شدید باران که از بامداد امروز شروع و سبب طغیان رودخانه فصلی منطقه اُقچی شده بود، بخش‌هایی از یک دهنه پُل موقت در جاده ذکر شده دچار آسیب و آبگرفتگی شد.

وی افزود: براثر این رخداد طبیعی و آبگرفتگی جاده، راه پنج روستای «اُقچی کوچک و بزرگ، گچی سو بالا و پایین و آی تمر» مسدود شد که پس از قطع باران و فروکش کردن آب، نیروهای راهداری با ترمیم بخش‌های آسیب دیده شرایط را برای تردد اهالی این روستاها فراهم کردند.

شیبک بابیان اینکه پُل موقت جاده کلاله به زیارتگاه خالدنبی(ع) چند ماه پیش هم براثر بارش باران و طغیان رودخانه دچار شُستگی و آسیب شده بود، اضافه کرد: طرح احداث یک پُل استاندارد برای این مسیر در دستور کار قرار دارد.

فرماندار کلاله همچنین گفت: برخی جاده‌های ارتباطی مناطق روستایی این شهرستان هم که براثر بارش باران دچار گل و لای شده بودند، با تلاش نیروهای راهداری پاکسازی شدند.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

پاکسازی جاده‌های ارتباطی مراوه‌تپه از گل و لای

فرماندار: راه مسدود شده پنج روستای کلاله بازگشایی شد

فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه قسمت شمال شرق استان گلستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از پاکسازی برخی محورهای ارتباطی این شهرستان از گل و لای ناشی از بارش باران امروز پنجشنبه خبر داد و گفت: خوشبختانه بارش باران خسارتی نداشت و بیشتر سبب خوشحالی کشاورزان این شهرستان مرزی شد.

لقمان قربانی افزود: براثر بارش باران برخی از محورهای ارتباطی مراوه تپه دچار گل و لای شده که به منظور رفاه حال اهالی این شهرستان و مسافران و نیز افزایش ایمنی جاده‌ها توسط نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاکسازی شدند.

به گفته وی، پاکسازی و لایروبی سطح جاده مراوه‌تپه به کلاله به طول ۲۵ کیلومتر، محور مراوه‌تپه به قازانقایه به طول ۱۸ کیلومتر، جاده مراوه‌تپه به داشلی برون به طول ۳۰ کیلومتر، جاده چاتال به گلیداغ به طول ۲۰ کیلومتر، پاکسازی هشت کیلومتر از جاده قرناوه و ۱۲ کیلومتر از جاده مراوه‌تپه به دادلی غزنین انجام شد.

قربانی اضافه کرد: ریزش برداری بخشی از جاده مراوه‌تپه به داشلی برون و ترمیم قسمت آنتی تخریب شده این جاده و نیز پُرکردن پشت پُل «شورجه بالا» و پاکسازی و بازگشایی دهانه پُل‌ها و آبروها جاده مراوه‌تپه به دادلی غزنین از دیگر اقدامات نیروهای راهداری این شهرستان مرزی بود.

شهرستان مراوه تپه باحدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ نقطه شهری و ۱۱۰ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha