۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85252185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمترین بارندگی کلاله در ۲۲ سال اخیر ثبت شد

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبر: 85252185
کمترین بارندگی کلاله در ۲۲ سال اخیر ثبت شد

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار کلاله گفت: میزان بارندگی در این شهرستان از ۵۲۴ میلیمتر در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به ۱۵۴ میلی‌متر در سال زراعی جاری رسید که کمترین میزان بارش در طول ۲۲ سال اخیر را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا فرهاد شیبک روز دوشنبه در نشست شورای کشاورزی کلاله اظهارکرد: به دنبال کاهش نزولات جوی، میزان تولیدات بخش کشاورزی کلاله از ۱۷۲ هزار و ۶۰۰ تن در سال‌ زراعی قبل به ۵۴ هزار و ۷۹۶ تن در سال زراعی جاری رسید که حاکی از کاهش قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی میزان تولید کلزا در سال‌ گذشته را سه هزار و ۲۲۱ تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در صورت بارش مناسب سطح این محصول به ۱۷ هزار هکتار با تولید ۲۷ هزار و ۲۰۰ تن برسد.

فرماندار کلاله تاکید کرد: این شهرستان از جمله نقاط پیشتاز در کشت چغندر قند در استان گلستان است به طوری که امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع آن به کشت این محصول اختصاص یابد.

وی از اقدامات ارزنده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در کلاله قدردانی کرد و گفت: با اعتبارات این ستاد از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۵ پرونده کشاورزان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال برای خرید ادوات، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی به بانک معرفی شده است.

به گزارش ایرنا، سالانه به طور میانگین ۲۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان ۱۳۰ هزار نفره کلاله واقع در شرق استان گلستان تولید می‌شود که در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ شاهد کاهش چشمگیر سطح تولیدات بخش زراعی بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha