۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85256751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امید همدانی‌ها به درخشش در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

همدان- ایرنا- چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در حالی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگژو برگزار خواهد شد که همدانی‌ها حضور پرشمار در این رویداد مهم بین المللی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سهم استان همدان در این پیکارها سه نماینده در دو ومیدانی نابینایان، سه ورزشکار و مربی در گلبال، ۲ مربی و بازیکن در والیبال نشسته و یک شطرنج باز است.

مهرداد مرادی و وحید علی نجیمی به همراه مهدی رحیمی در کسوت مربی در دو ومیدانی، فاطمه بیات در شطرنج، میلاد سوری و نعمت الله سرافراز همراه با محمدکرم کولیوند مربی در رشته گلبال و زهرا صادقیان مربی و زهرا نجاتی عارف ملی پوش والیبال نشسته جزو سهمیه همدان از کاروان اعزامی ورزش کشورمان به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هستند.

ورزش همدان در پاراآسیایی به مراتب بهتر از آسیایی سهمیه کسب کرده و اکنون نیز امید همدانی‌ها به درخشش ملی پوشان این استان در هانگژو است.

چهار ورزشکار جانباز و معلول از استان همدان در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا حضور داشتند که توانستند در این مسابقات سه نشان طلا و یک نقره کسب کنند.

رویدادی که به دلیل کرونا سال‌ها به تعویق افتاد و اکنون قرار است برای چهارمین دوره ورزشکاران خاص باردیگر در این ماراتن به مصاف هم بروند.

امید همدانی‌ها به درخشش در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

دونده‌های نابینا؛ درخشان در بازی‌های پاراآسیایی

بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین برای هیات نابینایان و کم بینایان همدان به نسبت دوره‌های قبل بسیار متفاوت است.

ورزش نابینایان همدان در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی در دوره گذشته فقط ۲ سهمیه داشتند و حمید اسلامی و وحید علی نجیمی مسافر این مسابقات شدند.

این بار هر چند حمید اسلامی به جهت تمام نشدن دوره محرومیت، بازی‌های هانگژو را از دست داد اما وحید علی نجیمی و مهرداد مرادی سهمیه حضور در بازی‌های پاراآسیایی را به دست آوردند.

در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، صید سه مدال طلا توسط ۲ دونده اعزامی همدان کمک شایانی به رتبه کشورمان در جدول رده‌بندی این مسابقات داشت.

در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، صید سه مدال طلا توسط ۲ دونده اعزامی همدان کمک شایانی به رتبه کشورمان در جدول رده‌بندی این مسابقات داشت.

حمید اسلامی و وحید علی نجیمی ملی پوشان همدانی توانستند در این رقابت‌ها در مجموع سه نشان طلا کسب کنند.

کاروان تیم ملی دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان کشورمان در این دور از بازی‌ها ۹ نشان طلا، ۶ نقره و ۱۰ برنز کسب کردند که یک سوم آن را دونده‌های همدانی تصاحب کردند.

هم اکنون در نبود حمید اسلامی، مهرداد مرادی دونده جوان و با انگیزه برای کسب نشان طلا در پاراآسیایی هانگژو لحظه شماری می‌کند.

او در کنار وحید علی نجیمی با ماه‌ها تمرین فشرده و طاقت فرسا در گرما و سرمای سال، در اندیشه درو کردن سکوهای قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هستند.

مهدی رحیمی نیز مربی تلاشگر شهرستان فامنین از توابع استان همدان برای نخستین بار در کاروان تیم ملی نابینایان وکم بینایان کشورمان عازم بازی‌های پاراآسیایی می‌شود.

گلبال همدان، پای همیشه ثابت تیم ملی

نعمت الله سرافراز و میلاد سوری به عنوان ورزشکار و محمد کرم کولیوند مربی اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی در ترکیب تیم ملی گلبال کشورمان هستند.

رئیس هیات نابینایان و کم بینایان همدان در این باره می‌گوید: همدان ظرفیت بالایی در ورزش گلبال دارد و کسب عنوان قهرمانی لیگ یک کشور گواه این ادعا است.

سهیلی اظهار داشت: گلبال همدان در رقابت‌های لیگ یک کشور در میان مدعیان توانست عنوان قهرمانی را کسب کند که این موفقیت نشانگر توانمندی گلبالیست‌های همدانی در سطح ملی است.

وی اضافه کرد: گلبال همدان شایسته حضور حداکثری در اردوهای تیم ملی است و برای نخستین بار اعزام ۲ ملی پوش و یک مربی را برای اعزام به بازی‌های هانگژو قطعی کرده‌ایم.

رئیس هیات نابینایان و کم بینایان همدان خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های مالی توانسته‌ایم رشته‌های مدال آور زیرمجموعه نابینایان و کم بینایان را مورد حمایت جدی قرار دهیم و امسال در سطح ملی و بین المللی موفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: گلبال یکی از موفق‌ترین ورزش‌های استان همدان در سال‌های اخیر است و از بازیکنان و مربیان با سطح فنی بالا برخوردار بوده که سابقه عضویت در تیم ملی را نیز دارند.

نجاتی عارف، پرافتخار در والیبال نشسته

زهرا نجاتی عارف بدون تردید یکی از پرافتخارترین بانوان ورزشکار همدانی است که تجربه حضور در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک را دارد.

این بانوی ورزشکار سال‌ها در رشته والیبال نشسته حضور داشته و افتخارات ارزنده‌ای را برای کشورمان در ترکیب تیم ملی کسب کرده است.

نشان نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ به میزبانی اینچئون کره جنوبی و نایب قهرمانی آسیا در سال جاری جزو شاخص‌ترین افتخارات این ورزشکار است.

نجاتی عارف بدون تردید یکی از بخت‌های اصلی در کسب نشان برای ورزش استان همدان در قالب تیم ملی والیبال نشسته در مسابقات آسیایی است.

در کنار این ورزشکار، یکی از مربیان نیز به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اعزام خواهد شد.

نخستین تجربه شطرنجباز ملایری

فاطمه بیات در رشته شطرنج دیگر ورزشکار همدانی اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو است.

بیات نخستین رویداد بین المللی خود را تجربه می‌کند و تنها ورزشکار ملایری کاروان ورزش استان همدان اعزامی به این رقابت‌ها است.

این بانوی ملایری بسیار امیدوار است که بتواند در نخستین تجربه حضورش در بازی‌های آسیایی به روی سکو برود.

استان همدان داری ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۵۰ رشته ورزشی است و در بازی‌های آسیایی هانگژو چین توانست ۲ نشان نقره کسب کند.

هم اکنون همه نگاه‌ها به عملکرد نمایندگان ورزش همدان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha