۱۷۰ میلیارد ریال به مصوبات ورزشی سفر رییس جمهور به کردستان تخصیص یافت

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: در سفر دور اول رییس جمهور به استان ۱۶ مصوبه و طرح ورزشی با ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

آمنه غلام ویسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به عدم تخصیص کامل اعتبارات مصوب شده سفر دور اول رییس جمهور، در سفر دور دوم، ۱۶ مصوبه قبلی با سه پیشنهاد دیگر ارائه خواهد شد.

وی افزود: از جمله مصوبات سفر اول رییس جمهور به کردستان، تکمیل زمین چمن و سیستم آبیاری مجموعه ۲۲ گولان سنندج که ۲۵ میلیارد ریال برای آن مصوب و ۱۵ میلیارد ریال تخصیص داده شده که پیشرفت کلی این طرح بالای ۴۵ درصد است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: احداث پیست تارتان و سیستم آبیاری زمین چمن زاگرس مریوان هم با ۲۵ میلیارد ریال از دیگر مصوبات بود که ۱۵ میلیارد ریال تخصیص یافت و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

غلام ویسی ادامه داد: برای تکمیل سالن و مجموعه ورزشی حسن آباد سنندج ۳۰ میلیارد ریال مصوب شده بود که ۲۰ میلیارد ریال به آن تخصیص یافته و از پیشرفت بالای ۸۰ درصدی برخوردار است.

پیست تارتان و سیستم آبیاری زمین چمن طبیعی مجموعه شهید علیزاده دهگلان با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۷۰ میلیون ریال تخصیص و پیشرفت ۵۵ درصدی، از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به استان بود که وی به آن اشاره کرد.

غلام ویسی همچنین عنوان کرد؛ احداث سکوی تماشاچیان و مجموعه زاگرس مریوان، احداث زمین چمن و پیست دوومیدانی مجموعه تختی بانه، تجهیز خانه جوان بانه، سالن ورزشی چند منظوره بلبان آباد دهگلان، تکمیل و تجهیز خوابگاه ۲۰۰ نفره ورزشکاران سقز، استخر ورزشی سرپوشیده، پیست تارتان و سیستم آبیاری زمین چمن طبیعی آزادی کامیاران و بهسازی و تعمیرات اساسی مجموعه ۱۷ شهریور بیجار پروژه های ورزشی هستند که نیازمند تخصیص اعتبار بوده و در دور دوم سفر ریاست جمهوری به کردستان مطرح خواهند شد.

وی با اشاره به مصوب کردن ۶۰ میلیارد ریال به احداث سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفره بانه و تخصیص ۴۰ میلیارد ریال به آن پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم را ۹۵ درصد عنوان کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: برای خوابگاه ورزشی ۴۰۰ نفره سنندج نیز ۶۵ میلیارد ریال تخصیص گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای سفر دور دوم رییس جمهور به کردستان جدا از پروژه های قبلی، احداث و تعمیرات اساسی ساختمان های اداری، محوطه سازی مجموعه ورزشی استقلال و احداث سالن مسابقات ۱۲۰۰ نفره سنندج به عنوان پروژه های ورزشی پیشنهادی این اداره کل مطرح هستند که در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای آنها در نظر گرفته شده است و امیدواریم که با مصوب کردن آنها و تخصیص اعتبارات ویژه در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha