وضعیت هوا در چهارمحال و بختیاری ناسالم شد

۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85260383
وضعیت هوا در چهارمحال و بختیاری ناسالم شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ناسالم شدن وضعیت هوای استان برای تمامی گروه‌ها خبر داد و گفت: بنا بر گزارش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست میزان غلظت ذرات گرد و خاک معلق در هوای استان ۱۲۰ میکروگرم در هر مترمکعب است.

به گزارش ایرنا، براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود و بیشتر از آن شاخص کیفیت هوا را در وضعیت خطرناک قرار می‌دهد.

مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: منشاء آلودگی هوای استان خیزش گرد و خاک محلی در پی وزش باد شدید است.

وی با بیان اینکه شدت آلودگی هوا در استان برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه است، اظهار داشت: در روز چهارشنبه از شدت آلودگی کاسته می‌شود اما سپس برای روزهای پنجشنبه و جمعه میزان آلودگی تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در روز دوشنبه در برخی نقاط استان به ویژه کوهرنگ رگبارهای پراکنده شکل می‌گیرد.

چراغپور افزود: از نظر نوسانات دمایی نیز دما تا پایان هفته کاهش نسبی پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری ارتفاع بالای ۲ هزار متری از سطح دریا دارد و در بیشتر روزهای سال هوای سالم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha