۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84730714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذرات گرد و غبار کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری را کاهش داد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتقال ذرات آلاینده هوا به آسمان استان، گفت: این وضعیت کیفیت هوای استان را کاهش داده است.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آلودگی هوا که منشاء خارجی دارد دید افقی در برخی نقاط استان را نیز کاهش داده است.

وی تصریح کرد: برای روز سه‌شنبه علاوه‌بر انتقال گرد و غبار به استان، بر اثر وزش باد خیزش گرد و خاک محلی به صورت نقطه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آغار بارش باران در استان، تصریح کرد: تاکنون نیم میلیمتر باران در ایستگاه کوهرنگ ثبت شده است و بارش‌ها تا بعدازظهر سه‌شنبه در استان تداوم دارد و در برخی ساعات همراه با تگرگ است.

نوروزی افزود: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز ناپایداری‌های جوی در استان از جمله بارش رگبارهای بهاری وجود دارد و سپس برای روزهای جمعه و شنبه هفته آینده یک سامانه بارشی هوای استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، در صورتی که شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ باشد، کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha