۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85260418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت اعتقاد و ایمان باید راهبرد مجموعه های عقیدتی سیاسی باشد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، اصلاح عقیده اشتباه را کار زیربنایی دانست و گفت: تقویت اعتقاد و ایمان باید راهبرد مجموعه های عقیدتی سیاسی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در دیدار با مسوولان عقیدتی سیاسی آجا در استان همدان، با تاکید بر اینکه بنا بر روایات، عقیده مهم‌تر از عمل است،اظهار کرد: اگر عقیده درست باشد دیگر نگران کم و کاستی‌ها نباید بود، چرا که عقیده درست یعنی صراط مستقیمی که انتهای آن مشخص است، اما اگر عقیده اشتباه باشد از آن به عنوان مسیر غیر مستقیم یاد شده که هرچه حرکت کنیم از مسیر اصلی دور می‌شویم.

وی خطاب به مسوولان سیاسی عقیدتی آجا گفت: صحبت و سخنرانی در جای خود لازم است، اما خوب است که با جوانان و سربازانی که در مجموعه‌های نظامی حضور دارند ارتباط بگیرید و از مشکلات و دغدغه‌های آنها با خبر باشید و برای رفع آن قدم بردارید.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که از منظر اسلامی آیا عقیده مهم است یا عمل؟، اظهار داشت: در برخی از روایت‌ها انسان‌هایی ترسیم شده‌اند که در بهترین مکان مشغول عبادت و نماز بودند، اما عقیده‌ای درستی نداشتند بنابراین از آنها به صراط غیر مستقیم یاد شده است.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه اگر عقیده اصلاح نشود بسیاری از عملکردها نیز فایده‌ای ندارد، یادآور شد: در سوره والعصر می‌خوانیم که اولین قدم برای نجات جامعه و انسان، ایمان و همان باور است.

وی با اشاره به اینکه فقط نباید برای آگاهی بخشی تلاش کنیم اظهار کرد: آگاهی بخشی مقدمه برای عقیده است بنابراین علم وافی باید به قلب انسان گره بخورد تا اثر بخش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اهمیت کار در مجموعه عقیدتی سیاسی، افزود: ایمان و عقیده، جامعه را به حرکت در می‌آورد و علم و آگاهی به تنهایی در این راه کافی نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در عرصه تبلیغ و القا عقیده در گام اول باید خودمان به آنچه می‌گوییم اعتقاد و ایمان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در مسائل تربیتی مربی و اعتقاد مربی بسیار اثرگذار است.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه تفاوتی بین نیروهای مسلح وجود ندارد گفت: همه مجموعه‌های ما یک تیم واحد و منسجم هستند و همانند یک تیم ورزشی هرکس دارای نقشی حساسی و وظایف تقسیم شده است.

امام جمعه همدان، با تاکید بر اینکه به‌عنوان یک طلبه وظیفه شرعی ما تبلیغ دین خداست،یادآور شد: این فرصت مغتنمی است که برای ما پیش آمده و می‌توانیم در ارتباط با جوانان قدمی برداریم بنابراین باید قدردان آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه توسعه فرهنگ دینی تنها با سخنرانی نمی‌توان موفق بود،اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام کوتاه‌ترین خطبه‌ها و سخنرانی‌ها را داشتند اما با رفتار خوش خود و اخلاقشان اسلام را توسعه دادند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوباشی افزود: شهدای سوباشی تا آخرین لحظه برای محافظت از کشور ایستادگی کردند که این رشادت آنها بسیار قابل افتخار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha