۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84857058
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: توجه به نماز آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: توجه به فریضه نماز و ترویج و گسترش آن در جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی اقامه نماز منطقه پنج کشور که در همدان در حال برگزاری است، اولین و آخرین وصیت انبیا الهی را نماز برشمرد و اظهار داشت: نماز اصل، معیار، شاخص و ملاک برای تشخیص مسیر درست است. 

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه نماز و دین اسلام تصریح کرد: دشمن با تمام ابزار و وسایل خود در فضای مجازی و حقیقی تلاش می کند تا ما را از مبانی و اعتقادات خود جدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی با موازی کاری‌هایی مواجه هستیم گفت: در حوزه مربوط به نماز، متولیان فراوانی مشغول فعالیت هستند که گویای وجود ساختار اشتباهی در این عرصه است.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه ساختارها باید اصلاح شود اظهار داشت: در دیگر عرصه‌های فرهنگی نیز همین مشکل و وجود اختلاف سلیقه وجود دارد که نیازمند اقدام جدی برای حل این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به اینکه اولین آیه در نماز بعد از بسم الله، حمد پروردگار عالم است گفت: هر چه نماز در جامعه توسعه پیدا کند، انسان مربی خودش را بهتر می‌شناسد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه عالم محلی برای تربیت انسان است تصریح کرد: هم ابتدا و هم انتهای عالم بحث تربیت مطرح شده است و لذا بشر باید تلاش کند تا استعدادهایش در این عالم به فعلیت برسد.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه اقرار به ربوبیت، یادآوری رب به بنده است خاطرنشان کرد: با توسعه نماز، زیر بنای همه مسایل در جامعه حل شدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: فلسفه و علت نماز، آن است که انسان در پیشگاه الهی اقرار به ربوبیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha