۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85260873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون اجرایی رییس جمهور از سد چراغ ویس سقز بازدید کرد

سنندج- ایرنا- محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور صبح امروز سه شنبه در بدو سفر به استان کردستان از سد چراغ ویس سقز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در این بازدید اظهار کرد: سد چراغ‌ویس برای تامین مصارف آب شرب سقز احداث شده است و ۹۶ درصد پیشرفت دارد با افتتاح این سد، آب شرب شهروندان سقزی به میزان ۲۴ میلیون متر مکعب در سال تامین می‌شود.

آرش آریانژاد افزود: حجم کل مخزن سد چراغ ویس در تراز نرمان ۵۸.۸۲ میلیون متر مکعب است که افزون بر تامین آب شرب، آب مورد نیاز حوزه صنعت و کشاورزی شهرستان را نیز تامین می‌شود و پنج هزار هکتار اراضی پایاب سد به آبی تبدیل می شود. برای بهره برداری از سد ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و برای هزار و ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی میزان پیشرفت سد را ۹۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: حجم موجود آب در کاسه سد چراغ ویس ۴۰ میلیون مترمکعب است.

سد مخزنی چراغ ویس در شمال غربی استان کردستان در ۱۷ کیلومتری شهر سقز به سمت بانه بر روی رودخانه چم خان سقز احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اضافه کرد: عملیات جاده جایگزینی سقز- بانه و راه جایگزینی روستایی با اعتبار یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال پایان یافته است و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۵۹ میلیون و ۴۵۷ هزار ریال برای سد چراغ ویس سقز هزینه شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور قرار است امروز بعد از بازدید از از سد چراغ ویس از فرودگاه سقز و بارارچه سیف هم بازدید کند.

منصوری سپس به سنندج خواهد رفت و از تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان، طرح گردشگری صلوات آباد و راه آهن همدان - سنندج بازدید خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha