۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85261066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی زنجان تعریض و بهسازی شد

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:طی سال‌های اخیر با برنامه ریزی صورت گرفته متناسب با اعتبارات، ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان تعریض و بهسازی شد.

سید احمد خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعریض و چهاربانده کردن جاده های استان ضروری است و البته به اعتبار و بودجه زیادی نیاز دارد.

وی به طول شبکه راههای استان زنجان اشاره کرد و گفت: این استان دارای بیش از پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه بوده که شامل ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

خلیلی با اشاره به حجم بالای ترانزیت کالا و مسافر از جاده های استان و افزایش حوادث جاده ای، گفت: در این راستا بهسازی و تعریض ۱۶۰ کیلومتر از راه های اصلی استان طی سال های گذشته انجام شد و عملیات اجرایی بهسازی و چهار بانده کردن این محورها نیز ادامه دارد.

وی افزود: تلاش می کنیم در سال جاری حدود ۱۰ کیلومتر از قطعه دو محور سلطانیه -قیدار و ۱۰ کیلومتر از قطعه یک زنجان –سلطانیه - ابهر در صورت فراهم بودن شرایط جوی طی سال جاری به مرحله آسفالت ریزی و بهره برداری برسد.

این مسوول ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر ماموریت های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیرساخت های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است و وجود شبکه های ارتباط جاده ای نقش بسیار مهم و بنیادی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور ایفا می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha