۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85261313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی همدان به بهره برداری رسید

همدان- ایرنا- بزرگ‌ترین بلوک خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان با ۵۹ سوئیت با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان روز سه شنبه در آیین افتتاح خوابگاه ریحانه ۲ گفت: این خوابگاه در نوع خودش منحصر است و از سال ۱۳۹۵ ساخت آن آغاز شد و در یک سال اخیر با توجه به نیاز دانشجویان شتاب کار جهادی شد.

محمد مجذوبی افزود: این خوابگاه دارای ۵۹ سوئیت بوده که هر سوئیت ظرفیت هشت تا ۱۲ نفر را دارد که می تواند بالای ۶۰۰ دانشجو را اسکان دهد.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد که سه هزار و ۲۰۰ دانشجوی آن غیر بومی بوده و تقاضای خوابگاه دارند که در این راستا پوشش صد درصدی در بخش دولتی و خصوصی داریم که با افتتاح این پروژه سهم بخش خصوصی کمتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: در دولت سیزدهم سه هزار و ۸۰۰ تخت دانشجویی افتتاح شده که ۸۰۰ تخت آن سهم دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده که ۲۰ درصد سهم کل را در بر می‌گیرد.

مجذوبی تصریح‌کرد: این خوابگاه بزرگترین بلوک خوابگاهی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و سومین ‌خوابگاهی که از ابتدای دولت افتتاح شده است.

افتتاح خوابگاه متاهلی در آینده نزدیک

وی افزود: در نظر داریم طی چند ماه آینده یکی از خوابگاه های مجردی را تبدیل به خوابگاه متاهلی کنیم که تا کنون ۱۰۰میلیارد ریال برای آن هزینه شده و امیدواریم با بهره برداری این خوابگاه اقدامی کوچک در راستای جوانی جمعیت انجام دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی نیز با بیان اینکه خوابگاه ریحانه ۲ دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از استاندارد های لازم برخوردار است گفت: تمام استانداردهای مهم ساخت خوابگاه همچون تهویه، فضای مناسب، کتابخانه، فضای محیطی و سایر موارد در این خوابگاه به طور کامل رعایت شده است.

علی اکبر محمدی افزود: زمانی که دانشجویان احساس امنیت داشته باشند می‌توان کارهای فرهنگی بیشتری انجام داد و امن بودن خوابگاه سبب می‌شود که خیال خانواده‌ها از محل اسکان فرزندان خود راحت باشد.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ دانشجو سالانه از شهرهای دیگر به برای ادامه تحصیل وارد استان همدان می‌شوند ادامه داد: این دانشجویان مبلغان گردشگری خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha