سپاه پاسداران پیگیر تامین آب پایدار برای استان سمنان است

سمنان- ایرنا- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تامین آب سالم و پایدار برای استان سمنان از طریق انتقال بین حوضه‌ای در دستور کار سپاه کشور است.

سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین معرفی فرمانده سپاه قائم(عج) استان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات مردم و ارتقای خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف همراه دیگر بخش‌ها است و یکی از موارد مهم تامین آب آشامیدنی پایدار و سالم است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: روش‌های مختلف در زمینه تامین آب پایدار از جمله انتقال آب بین حوضه‌ای، شیرین کردن آب دریا و سپس انتقال به نقاط مختلف کشور مطرح است که این روش‌ها در برخی مناطق انجام و در تعدادی از مناطق کشور اجرای این طرح آغاز شد و همه این روش‌ها برای استان سمنان نیز در دست پیگیری و بررسی است.

سپاه پاسداران پیگیر تامین آب پایدار برای استان سمنان است

وی ادامه داد: سپاه پاسداران با همکاری وزارت نیرو اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۰ هزار روستا و مناطق محروم کشور را از سال ۱۴۰۲ آغار کرد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تکمیل ‌شود.

سردار فدوی یادآور شد: سمنان جزو استان‌هایی است که در طرح آبرسانی روستایی سهم دارد و طرح‌های دست اجرا در این استان دارای پیشرفت فیزیکی بالا است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبرسانی به مناطق روستایی محدود به ۱۰ هزار روستا نیست، اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای کشور تا رفع مشکلات تمام روستاها ادامه دارد.

سردار فدوی اظهار کرد: کشور در بخش‌های مختلف با تلاش شبانه‌روزی در مدت ۴۴ سال به موفقیت‌های زیادی دست یافت و البته نقص‌هایی در بخش اقتصاد وجود دارد که برای رفع این نقص‌ها نیز با همراهی و همدلی تلاش می‌شود.

طوفان الاقصی طرح عادی‌سازی روابط با صهیونیسم را خنثی کرد

وی یادآور شد: صبر و استقامت رزمندگان جبهه مقاومت مستحکم‌تر ادامه دارد و خداوند در قرآن کریم بشارت داده حزب خدا با صبر و مقاومت به پیروزی می‌رسد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طوفان الاقصی دسیسه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی را خنثی کرد.

ضرورت انتقال آب به استان سمنان

طبق گزارش‌ها، میانگین بارندگی‌ بلندمدت استان سمنان در سال بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیمتر، در کشور ۲۵۰ میلیمتر و تبخیر در استان سمنان بالاتر از شاخص کشوری است و این موضوع نشان از بحران کم‌آبی در سمنان است.

۲۱ درصد آب مورد نیاز استان سمنان از منبع چشمه و قنات، ۱۷ درصد از محل آب‌های سطحی و ۶۲ درصد از محل حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق تامین می‌شود و به بیانی دیگر ۸۰ درصد نیاز آبی استان سمنان را منابع زیرزمینی تامین می‌کنند و تنها هفت و هفت دهم درصد مساحت استان سمنان قابلیت تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی دارد.

استان سمنان سالانه ۱۳۳ میلیون متر مکعب کسری آب‌های زیرزمینی و سه و ۲ دهم میلیارد مترمکعب کسری مخزن انباشته دارد و صرفه‌جویی ۱۷۸ میلیون مترمکعبی آب در سند سازگاری با کم‌آبی استان تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری شده است.

شهادت مسیر رستگاری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در آیین تکریم و معرفی فرمانده سپاه استان سمنان در حسینیه شهدای گمنام، با بیان اینکه قرآن چراغ راه سعادت است، گفت: آحاد جامعه از انس با قرآن در تمام احوال از جمله تجارت و مسافرت غافل نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی افزود: انس با قرآن مسیر سعادت و کمال را به انسان نشان می‌دهد و عمل به دستورات قرآن و همنشینی با قرآن همواره مورد تاکید همه بزرگان و همچنین سفارش رهبر معظم انقلاب است و هرگونه اقدامی در این راستا مصداق عمل صالح است.

وی ادامه داد: شهادت در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق بزرگ است که خداوند نصیب انسان‌های شایسته می‌کند و شهدا اسوه مقاومت، شجاعت و نماد سرباز ولایت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت بود که عشق به شهادت، مقاومت و شجاعت را تجلی بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر رعایت تقوا، ابراز کرد: رعایت تقوا عامل موفقیت و رسیدن به کمال است و باید این مهم مورد توجه باشد.

وحدت رمز امنیت در استان سمنان است

استاندار سمنان هم در این آیین گفت: امنیت استان در اغتشاشات و سالگرد اغتشاشات نتیجه وحدت و هم افزایی بخش‌های مختلف و بصیرت مردم بود.

سیدمحمد رضا هاشمی ضمن آرزوی موفقیت برای فرمانده سپاه استان سمنان، افزود: همراهی و همکاری با سپاه پاسداران با قوت تداوم خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران سردار سرتیپ دوم پاسدار منصور شوقانی به عنوان فرمانده سپاه استان سمنان منصوب و از زحمات سردار حمید دامغانی تقدیر و به‌ عنوان فرمانده جدید سپاه قدس استان گیلان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha