۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85262207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان بیش از ۴۳ درصد پیشرفت دارد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان ۴۳.۳ درصد پیشرفت دارد که بیش از میانگین پیشرفت طرح در کشور است.

محمد فرهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هزار و ۳۰ روستا از یک هزار و ۶۷۷ روستای استان تحت پوشش این شرکت هستند که با اجرای طرح جهاد آبرسانی، ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی از خدمات شرکت آبفا بهره مند می شوند.

وی یادآور شد: این طرح اثرات مطلوبی بر وضعیت خدمت رسانی به روستاها به دنبال خواهد داشت و می توانیم بخشی از نیازهای موجود در حوزه آب روستاها را از این طریق پوشش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان ادامه داد: از جمله اقداماتی که در این پروژه انجام می شود، حفر و تجهیز چاه، احداث مخازن و ایستگاه های پمپاژ و اجرای خطوط انتقال است.

فرهاد اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح خط انتقال به ‌میزان ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه آب داخل روستاها به‌ متراژ ۱۰۵، کیلومتر، احداث ۲۴ باب مخزن ذخیره آب شرب روستاها به حجم ۳۲۰۰ مترمکعب، احداث ۱۶ باب ایستگاه پمپاژ ۱۶ باب و حفر هفت حلقه چاه و بهسازی چهار دهنه چشمه انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر فاز اول جهاد آبرسانی، تامین آب ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی و ۱۲ روستا توسط خیرین آبرسان در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: همچنین فاز دوم پروژه جهاد آبرسانی نیز در استان تعریف شده و پس از اتمام فاز نخست، آغاز خواهد شد که در این راستا آبرسانی به ۱۲۰ روستای دارای تنش با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام می شود، ضمن اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده عملیات اجرایی در ٤٨٧ روستا در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد ۵۶۰ روستای استان در قالب طرح الحاق به اعتبارات ملی اضافه شده است، اظهار کرد: انتظار داریم تغییر و تحول اساسی در حوزه آبرسانی اتفاق بیفتد که این امر موجب ارتقای زیرساخت های استان در حوزه آب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha