مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور از مقاومت اسلامی مردم فلسطین حمایت کرد

تهران- ایرنا- مجمع پژوهشگاه‌های ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد در کنار جامعه‌ علمی کشور ضمن حمایت از مقاومت اسلامی و همبستگی با مردم غزه، از خداوند متعال پیروزی نهایی ملت فلسطین را بر دشمن صهیونیستی مسئلت می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: جنایات این روزهای رژیم سفاک صهیونیستی علیه مردم شجاع، زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی تلاشی کور و ناکام برای برگرداندن آبروی از دست رفته و هیمنه‌ درهم فروریخته این رژیم جعلی است و به حول و قوه‌ الهی و به مدد مجاهدت جوانان غیور فلسطینی، حمایت‌های آزادگان عالم و ملت‌های مسلمان، طوفان‌الاقصی سیل بنیان‌کنی خواهد شد که به آزادی قدس شریف خواهد انجامید.

«اقدامات کور و وحشیانه این رژیم در بمباران بیمارستان‌ها، منازل مسکونی، قطع آب و برق مردم، به شهادت رساندن زنان، کودکان و خبرنگاران و آواره کردن مردم بی‌پناه، چشم جهان اسلام را به انذار خداوند رحمان در قرآن کریم و خوی درنده‌خویی و ذات بداندیش رژیم صهیونیستی بازکرد و این نیز جلوه‌ای دیگر از لزوم پایبندی به دستورات الهی و تسریع در بازگشت از مسیر غلط برخی دولت‌های منطقه در عادی‌سازی روابط با رژیمی است که به هیچ یک از الزامات در روابط اجتماعی و انسانی پایبند نیست».

در فراز پایانی این بیانیه آمده است: مجمع پژوهشگاه‌های ملی در کنار جامعه‌ علمی کشور ضمن اعلام حمایت از مقاومت اسلامی و اعلام همبستگی با مردم عزیز غزه، از خداوند متعال تحقق آرمان فلسطین و پیروزی نهایی ملت فلسطین را بر دشمن صهیونیستی مسئلت می‌کند.

به گزارش ایرنا، کلاس‌های ساعت ۱۰ تا ۱۲ دانشگاه‌ها امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر) پیرو دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و در اعتراض به حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین تعطیل شد. قرار است دانشگاهیان در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی به ویژه در حمله به بیمارستان المعمدانی فلسطین تجمعی اعتراضی برگزار کنند.

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه دیشب از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر توسط اشغالگران صهیونیست خبر داد. بیمارستان المعمدانی یا الاهلی العربی یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه و واقع در محله الزیتون در جنوب شهر غزه است. این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های این کشور به شمار می‌رود.

مردم کشورهای مختلف اسلامی و عربی دیشب و بعد از انتشار خبر حمله به این بیمارستان در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی که آن را نمونه ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان ها حضور یافته و علیه این رژیم شعار سردادند و خشم خویش را با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به نمایش گذاشتند.

مردم تهران نیز در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به این بیمارستان سه شنبه شب در این تجمع اعتراضی، در میدان فلسطین کشتار مردم بی گناه را محکوم کرده و شعار «مرگ بر اسراییل»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با اسراییل»، «سپاهی با غیرت موشک جواب موشک» سر دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha