ایمن‌سازی مسیر گل‌تپه - بیجار در دستور کار قرار گرفت

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: ایمن سازی مسیر پرسانحه گل تپه-بیجار به درخواست پلیس و مردم از سوی راهداری در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ علی فکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این راستا نسبت به نصب سرعتکاه در این مسیر و احیا سرعتکاه های موجود در مسیرهای فرعی و روستایی منتهی به این جاده اقدام می شود.

وی اظهار کرد: در جلسه شب گذشته پلیس و راهداری در محل بروز تصادف فوتی، تصمیم به ایمن سازی بخش باقی مانده این جاده تا ۲ ماه آینده گرفته شد.

سرهنگ فکری ادامه داد: جاده همدان به سمت بیجار به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر به ویژه از قسمت میدان گل تپه به سمت بیجار، مسیری کوهستانی، کم عرض، با شیب ۱۲ درصد، دارای تقاطع و ورودی زیاد از روستاهای مجاور به این جاده و پیچ و قوس های غیراستاندارد است.

وی افزود: نقص های فنی موجود در مسیر، این جاده را به پرتلفات و حادثه خیزترین محور همدان تبدیل کرده است به گونه ای که با اندک سهل انگاری و بی احتیاطی راننده، شاهد بروز تصادفات گروهی و دست جمعی در آن هستیم.

رییس پلیس راه استان همدان از دیگر اقدامات مورد نیاز برای ایمن سازی این جاده را خط کشی وسط و حواشی راه و نصب دوربین ثبت تخلف سرعت عنوان کرد و گفت: قرار است این طرح ها آغاز و حداکثر تا ۲ ماه آینده به پایان برسد.

وی یادآوری کرد: جاده همدان به سمت بیجار به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر است که ۴۰ کیلومتر آن ایمن سازی شده و ۳۰ کیلومتر پر حادثه آن هم از حدفاصل گل تپه تا بیجار تا ۲ ماه آینده تکمیل می شود.

رییس پلیس راه استان همدان درباره تصادف شب گذشته نیز گفت: خودروی سمند با شماره انتظامی سنندج با چهار سرنشین در جاده گل تپه در حال تردد بود که به علت بی توجهی راننده به جلو خودرو به سمت چپ جاده منحرف شده و راننده بلافاصله و عجولانه خودرو را به داخل جاده بازگرداند.

سرهنگ فکری افزود: همزمانی با بازگشت خودروی سمند به سطح جاده با عبور کامیون بنز حامل سیب زمینی موجب برخورد کامیون با وسط این خودرو شد.

وی اضافه کرد: سواری سمند دچار حریق شده و چهار سرنشین آن در دم جان باختند کامیون بنز نیز واژگون و راننده آن هم مجروح و به مرکز درمانی منتقل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha