۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85262661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اداره‌های سمنان تابستان هشت مگاوات کمتر برق مصرف کردند

سمنان- ایرنا- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: هشت و نیم مگاوات مدیریت مصرف برق در دوره اوج مصرف تابستان ۱۴۰۲ در ساعت‌های اداری در استان رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پاک طینت روز چهارشنبه به رسانه ها ابراز کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در شرکت، در ایام پیک سال جاری برای یکهزار و ۵۲۰ ساختمان اداری در استان سمنان با روش هایی نظیر به حداقل رساندن روشنایی ساختمان های اداری کاهش حداقل ۶۰ درصدی سامانه سرمایشی و سایر روش های مدیریت مصرف برق، کاهش مصرف پیش‌بینی و محقق شد.

وی افزود: بازدید میدانی از ادارات با هدف نظارت و پایش مصرف برق، بانک ها و نهادهای عمومی، در مدار آوردن دیزل ژنراتور مشترکان در ساعات اوج بار، ارسال نامه اخطار و برگزاری همایش های مدیریت مصرف برق در بخش اداری، از جمله مهمترین اقدامات در حوزه فرهنگ سازی کاهش مصرف برق بخش مشترکان اداری استان بوده است.

پاک طینت افزود: برخی اقدامات بازدارنده نیز برای ادارات نظیر ارسال نامه اخطار به دستگاه هایی که از میزان تعیین شده تخطی داشتند و قطع برق تعدادی از دستگاه های اجرایی و بانک های پرمصرف شهرستان ها به منظور کنترل روند مصرف در این بخش انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ترویج و تشویق مشترکان اداری که الزام‌های مفاد بخشنامه هیات وزیران را در این اوجمصرف تابستانه را رعایت کردند و بیشترین کاهش مصرف را نسبت به سال گذشته رقم زده باشند، در مراسمی قدردانی می شود.

۴۵ درصد از انرژی برق در استان سمنان در بخش صنعت مصرف می‌شود و این بخش حدود ۱.۵ درصد از مشترکان را شامل می‌شود. پاداش همکاری سال گذشته برای مدیریت مصرف در تمام تعرفه‌ها حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که حدود ۹ میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافت.

۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

به گزارش ایرنا، ۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha