حدود ۲۳ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی هستند

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اینک ۲۲ هزار و ۸۹۷ هزار نفر از اتباع خارجی دارای کارت آمایش مقیم در استان خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد وجدانی چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی بیمه سلامت در اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد اتباع بیمه شده، تعداد ۲۰ هزار و ۷۴۵ دفترچه بیمه برای اتباع خارجی گروه آسیب پذیر و خاص، ۲ هزار و ۱۵۲ دفترچه برای اتباع خارجی گروه غیرآسیب پذیر صادر شده است.

وی با بیان این که اتباع خارجی در۲ گروه شامل اتباع دارای کارت آمایش و برگه هویتی و اتباع فاقد کارت آمایش و بی‌هویت هستند ادامه داد: بیمه سلامت تنها مجاز به ارائه خدمات به اتباع دارای کارت آمایش است و مجاز به ارایه خدمات به اتباع فاقد کارت آمایش نیست.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: حق بیمه سالانه صندوق ایرانیان بیمه سلامت برای جمعیت ایرانی ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال است گفت: حق بیمه خدمات سلامت برای اتباع دارای کارت آمایش حدود ۲ برابر سرانه جمعیت ایرانی و به مبلغ بیش از ۲۶ میلیون ریال است که این خدمات در قالب سه گروه آسیب پذیر، غیرآسیب پذیر و بیماران خاص به این افراد ارائه می‌شود.

وجدانی با بیان این که بیمه سلامت خراسان رضوی به لحاظ دارا بودن بیشترین میزان بیمه شدگان سلامت دارای رتبه اول در بین سایر ادارات کل بیمه سلامت کشور است افزود: استان خراسان رضوی هشت درصد جمعیت کشور معادل ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر را به خود اختصاص داده است که از این تعداد سه میلیون و ۸۵۳ هزار و ۴۷۶ نفر در ۱۰ دهک درآمدی تحت پوشش صندوق‌های بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد بیمه شده، ۴۰۵ هزار و ۵۹۳ نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۵۶۶ نفر در صندوق بیمه روستاییان، ۲۷۰ هزار و ۸۰ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار و یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۳۷ نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی بیمه شده‌اند.

حدود ۲۳ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی هستند

۷۰ درصد از جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت خراسان رضوی دهک‌های یک تا پنج هستند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: ۱۰ دهک درآمدی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که تاکنون پنج دهک درآمدی اول به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند

وجدانی افزود: ۷۰ درصد جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت خراسان رضوی معادل ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۱۰ نفر در پنج دهک درآمدی اول تحت پوشش بیمه سلامت هستند که دولت حق بیمه آنان را پرداخت می‌کند. همچنین به دنبال آن هستیم ۲ دهک دیگر به این پنج دهک اضافه شود که این امر کاری بسیار دشوار است اما مقدمات آن توسط مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در کشور مهیا شده است.

وی با بیان این که حق بیمه صندوق ایرانیان برای یک سال بیمه، ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال است که این مبلغ برای دهک‌های ۶ تا ۱۰ متفاوت است ادامه داد: دهک درآمدی ۶ ، ۲۰ درصد معادل ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۴۰۰ ریال، دهک درآمدی هفت، ۳۰ درصد ومعادل چهار میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۰۰ ریال، حق بیمه صندوق ایرانیان بیمه سلامت را پرداخت می‌کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین دهک درآمدی هشت، ۴۰ درصد معادل پنج میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال، دهک درآمدی ۹ ، ۵۰ درصد معادل هفت میلیون و ۱۷۶ هزار ریال و دهک درآمدی ۱۰ ، ۱۰۰ درصد معادل ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال حق بیمه صندوق ایرانیان بیمه سلامت را پرداخت می‌کنند.

وجدانی با اشاره به اعتراضات مردم به دهک‌بندی‌ها گفت: دهک‌بندی‌ها با حوزه بیمه سلامت نیست با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مردم می‌توانند اعتراضات خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند. اگر چه قول مساعد برای تغییر دهک‌بندی‌ها برای نزدیک شدن به عدالت اجتماعی به ویژه برای دهک‌ درآمدی ۶ داده شده است که اطلاعات جدید در این خصوص به زودی منتشر خواهد شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: از ۲۹ مهر تا پنج آبان ماه به عنوان هفته ملی بیمه سلامت نامگذاری شده که شعار محوری امسال «بیمه سلامت همگانی، گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی» است و بخش عمده ای از این شعار در استان محقق شده است.

وجدانی در خصوص روزشمار هفته سلامت افزود: روز اول ۲۹ مهر «بیمه سلامت، آموزش، پیشگیری و سلامت خانواده»، روز دوم ۳۰ مهر «بیمه سلامت، سازمان هوشمند و خدمات الکترونیک سلامت»، روز سوم، یکم آبان «بیمه سلامت، حمایت از بیماران خاص، صعب العلاج، نادر، مشارکت های اجتماعی و خیرین سلامت»، روز چهارم، دوم آبان «بیمه سلامت، پوشش همگانی دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از بیمه شدگان»، روز پنجم، سوم آبان «بیمه سلامت، ارتقای خدمات، خرید راهبردی و نظارت بر ارایه خدمات مطلوب سلامت»، روز ششم، چهارم آبان «بیمه سلامت، اطلاع رسانی و توانمندسازی مشتری مداری و جهاد تبیین»، روز هفتم، پنجم آبان «بیمه سلامت، حمایت از درمان زوجین نابارور و جوانی جمعیت» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha