۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۷:۱۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85263514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر چهره بهداشت و درمان ملایر در دولت سیزدهم

همدان- ایرنا- بهداشت و درمان ملایر با نگاه عدالت‌محور دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به دستاوردهای بزرگی رسیده است به گونه ای که با جرات می توان از تغییر چهره بخش سلامت این شهرستان سخن گفت.

به گزارش ایرنا؛ به برکت انقلاب اسلامی و تحقق وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت و البته دسترسی آسان مردم به این خدمات، شهرستان ملایر امروز در حوزه بهداشت و درمان به خوداتکایی رسیده و هر اقدام درمانی که برای یک فرد بیمار نیاز باشد، در این شهرستان قابل انجام است.

جهان شهر ملایر با دارا بودن سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک فوق تخصصی امید، بیمارستان در حال احداث ۹۶ تختخوابی خیّرساز و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در شرف احداث، دانشکده پیراپزشکی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی ملایر و دانشکده پرستاری و صدها افتخارات دیگر در حوزه بهداشت و درمان، با نگاه مثبت دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی روزهای روشنی را در این حوزه پیش‌رو دارد.

موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی، تجهیز بیمارستان خیّرساز ۹۶ تختخوابی و اخذ ماده ۲۳ برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در سی‌امین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به استان همدان بود که به طور قطع در تاریخ حوزه سلامت این شهرستان ثبت و ضبط خواهد شد.

اخذ مجوز ماده ۲۳ برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در سفر استانی دولت سیزدهم، از آن دست اقدامات ناب و دلچسبی است که با نگاه مثبت دولت مردمی آیت‌الله رئیسی محقق شد و ردیف اعتباری برای این پروژه عظیم درمانی مصوب شد.

اخذ مجوز ماده ۲۳ برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در سفر استانی دولت سیزدهم، از آن دست اقدامات ناب و دلچسبی است که با نگاه مثبت دولت مردمی آیت‌الله رئیسی محقق شد و ردیف اعتباری برای این پروژه عظیم درمانی مصوب شد.

با توجه به سرانه جمعیتی و استانداردهای بین‌المللی، مرکزیت این شهرستان در حوزه درمان جنوب استان، مراجعه بیماران سه شهرستان و بیش از ۳۰۰ روستا از استان‌های لرستان، مرکزی و چند شهر کوچک برای دریافت خدمات درمانی تخصصی و خدمات پزشکی به بیمارستان‌های ملایر، تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۹۶ تختوابی خیّرساز امیرالمومنین(ع) و احداث بیمارستان جدید یک ضرورت به شمار می‌رود.

در عین حال که شهرستان ملایر به عنوان بلوک اعزامی بیماران در جنوب استان محسوب می‌شود و جمعیت آن برای ارائه خدمات‌رسانی در حوزه درمان، از ۳۰۰ هزار نفر به حدود ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

افتتاح بخش MRI بیمارستان امام حسین(ع)، ایجاد مرکز آنژیوگرافی، تکمیل و تجهیز اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، اتاق عمل و بخش ۳۴ تختخوابی این بیمارستان، ایجاد مرکز غربالگری سرطان و اورژانس بیمارستان مهر، توسعه کمی و کیفی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان از جمله دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان ملایر است.

تجهیز بخش سی‌سی‌یو ۱۹ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع)، تجهیز کلینیک بیمارستان مهر، احداث کلینیک پرتو درمانی، اخذ رشته‌های پرستاری و اتاق عمل در دانشکده تازه تاسیس پیراپزشکی، تجهیز بخش ICU بیمارستان مهر، اختصاص چند دستگاه آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز پزشکی و تامین تجهیزات دندانپزشکی برای ۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، راه‌اندازی بخش غربالگری بیمارستان مهر، راه‌اندازی مرکز ناباروری و نازایی، درمانگاه دیابت، بخش LDR با بهترین امکانات و تجهیزات و خرید تجهیزات بخش ‌ICU و توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان مهر، تنها گوشه‌ای از اقدامات ماندگار دولت است که انقلابی عظیم در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ایجاد کرده است.

بهداشت و درمان ملایر در مسیر تحقق وعده‌ها

هزینه‌کرد ۶۸۰ میلیارد ریال برای مرکز ناباروری و اورژانس بیمارستان مهر ملایر

در همین رابطه مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیمارستان مهر یکی از مراکز مهم درمانی ملایر است که به همت خیّران و دانشگاه عوم مزشکی اقدامات خوبی در حوزه تجهیز و توسعه آن انجام شده است.

"کریم میرزایی" تجهیز و نوسازی بخش اورژانس بیمارستان مهر را یکی از مهم ترین اقدامات عنوان و بیان کرد: پس از چند گذشت سال، به همت دولت سیزدهم بخش اورژانس این بیمارستان توسط یکی از خیّران ملایری شروع و با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال تجهیز و نوسازی و افتتاح شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه درمانگاه تخصصی بیمارستان مهر در جای مناسبی نبود، پس از پیگیری‌های انجام شده، امسال این درمانگاه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در جای مناسبی احداث و به بهره‌برداری رسید.

میرزایی: پس از چند گذشت سال، به همت دولت سیزدهم بخش اورژانس این بیمارستان توسط یکی از خیّران ملایری شروع شد و با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال تجهیز و نوسازی و افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افتتاح مرکز ناباروری بیمارستان مهر را یکی از اقدامات ماندگار دولت در این شهرستان برشمرد و گفت: این مرکز به شدت مورد نیاز مردم بود و شهروندان ملایری مجبور بودند برای درمان به مراکز استان‌ها مراجعه کنند.

میرزایی با بیان اینکه مرکز ناباروری ملایر دومین مرکز استان همدان است، افزود: با راه‌اندازی این مرکز در هفته دولت، پزشکان متخصص زنان و زایمان، ارولوژی، مامایی و تمامی اقدامات مورد نیاز مستقر شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع برای افتتاح مرکز ناباروری و مرکز اورژانس بیمارستان مهر ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، ادامه داد: در ۶ ماهه امسال بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال تجهیزات وارد بیمارستان مهر شد.

بهداشت و درمان ملایر در مسیر تحقق وعده‌ها

افتتاح مرکز آنژیوگرافی بزودی در ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تاکید کرد: بیمارستان مهر در اعتباربخشی بیمارستان‌ها، به عنوان درجه یک ارزشیابی شد.

میرزایی انجام عمل تعویض مفصل زانو برای نخستین بار در بیمارستان مهر، بازسازی بخش رخت‌شورخانه بیمارستان، بازسازی درب اتاق عمل با ۲ میلیارد ریال و تجهیز بخش LDR بیمارستان با ۶ واحد را از دیگر اتفاقات خوب حوزه بهداشت و درمان ملایر در سال‌جاری برشمرد.

وی همچنین انجام زایمان در آب را در بیمارستان‌های ملایر برای نخستین بار دستاوردی مهم در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: اقدامات لازم برای افتتاح مرکز آنژیوگرافی به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم، در دست اقدام است، دستگاه‌ها توسط وزارت بهداشت و درمان خریداری شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر: به منظور رفاه حال همراهان بیماران، در تلاش برای ساخت و تکمیل همراه‌سرای بیمارستان امام حسین(ع) در سه طبقه هستیم که در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: به منظور رفاه حال همراهان بیماران، در تلاش برای ساخت و تکمیل همراه‌سرای بیمارستان امام حسین(ع) در سه طبقه هستیم که در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرزایی اضافه کرد: همراه‌سرا ابتدا توسط یکی از خیّران ملایری شروع شد و به همت دانشگاه علوم پزشکی تا پایان امسال تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

بازسازی تاسیسات بیمارستان امام حسین(ع) با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و خریداری دستگاه‌های مورد نیاز این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات اساسی بود که میرزایی به آنها اشاره کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خاطرنشان کرد: اتاق عمل بیمارستان امام حسین(ع) از ابتدای ساخت تاکنون بازسازی نشده بود که از چهار اتاق به هشت اتاق افزایش یافت.

بهداشت و درمان ملایر در مسیر تحقق وعده‌ها

میرزایی همچنین گفت: در حال حاضر چهار اتاق عمل نوسازی شده و چهار اتاق دیگر در دست اقدام است و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه به توسعه مراکز بهداشتی این شهرستان اشاره کرد و افزود: بزودی ۲ مرکز بهداشتی علی‌آباد دمق و شهر زنگنه شبانه‌روزی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به روزرسانی تجهیزات مراکز بهداشتی را یکی از اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: درمانگاه ولیعصر(عج) ملایر با اعتبار ۶ میلیارد ریال، خانه بهداشت روستای کرکان با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مرکز جامع سلامت ازندریان با هفت میلیارد ریال بازسازی شدند.

افتتاح مرکز درمانی سرجو پس از حدود ۱۳ سال معطلی

میرزایی از افتتاح مرکز جامع سلامت شهید ابراهیم‌خانی در سه طبقه بعد از چندین سال خبر داد و گفت: دیوارکشی مرکز جامع سلامت اسلامشهر آق‌گل با اعتبار هشت میلیارد ریال انجام شد که به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی مرکز درمانی سرجو (شهید ابراهمی‌خانی) از اواخر دهه ۸۰ شروع شد که تاکنون روند اجرایی این پروژه بهداشتی معطل مانده است که در دولت سیزدهم با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال تکمیل شد و بزودی افتتاح می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر اظهار داشت: در بخش فوریت‌های پزشکی نیز از ۱۰ مرکز به ۱۲ مرکز ارتقاء پیدا کردیم.

میرزایی: عملیات اجرایی مرکز درمانی سرجو (شهید ابراهمی‌خانی) از اواخر دهه ۸۰ شروع شد که تاکنون روند اجرایی این پروژه بهداشتی معطل مانده است که در دولت سیزدهم با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال تکمیل شد و بزودی افتتاح می‌شود.

میرزایی ادامه داد: پایگاه جوزان در حال تجهیز و راه‌اندازی است و مرکز پنج شهری نیز جانمایی شده و توسط خیّز شروع و ادامه تکمیل توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام خواهد شد.

وی گفت: مرکز پنج شهری نیز در منطقه میدان طالقانی جانمایی شده و توسط خیّر آغاز و توسط دانشگاه علوم پزشکی تکمیل می‌شود.

به گفته وی؛ مرکز حسین‌آباد ناظم نیز با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در دست اجرا است و برای نخستین بار یک دستگاه موتورلانس با اعتبار چهار میلیارد ریال خریداری شد و به فوریت‌های پزشکی کمک می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر همچنین به فعالیت‌های کلینیک تخصصی امید ملایر اشاره و بیان کرد: روزانه به بیش از ۶۰۰ بیمار و مراجعه کننده در رشته‌های مختلفی همچون زنان و زایمان، داخلی، ارتوپدی، جروح مغز و اعصاب، اطفال، روانپزشکی، جروح عمومی، ارولوژی و گوش و حلق و بینی خدمات ارائه می‌شود.

میرزایی درباره بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیّرساز امیرالمومنین(ع) نیز اظهار داشت: از نظر ساختمانی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشعابات آن در حال پیگیری است.

بهداشت و درمان ملایر در مسیر تحقق وعده‌ها

وی با بیان اینکه یکسری از تجهیزات این بیمارستان توسط وزارت بهداشت و درمان تامین و یکسری از تجهیزات وارد بیمارستان شده، ابراز امیدواری کرد: سال آینده این پروژه عظیم درمانی به بهره‌برداری برسد و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تاکید کرد: تاکنون خیّر ملایری "حاج حسن توکلی" حدود ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان هزینه کرده و بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال هم برای تکمیل و یک‌هزار میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات اعتبار نیاز دارد.

میرزایی درباره روند اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر نیز بیان کرد: با نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم، بزودی عملیات اجرایی این بیمارستان بزودی آغاز خواهد شد و زمین مورد نیاز هم تامین شده است.

وی با بیان اینکه مجوز ماده ۲۳ بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور اخذ شد، افزود: مجوز تامین تمامی تجهیزات این بیمارستان را از وزارت بهداشت و درمان گرفتیم که با بهره‌برداری از این ۲ بیمارستان، بیش از ۵۰۰ تخت بهتخت‌های بیمارستانی ملایر اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی غرضی و کلینیک تخصصی امید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha