۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85264122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش تولید، ارمغان کشت دانش‌بنیان برای کشاورزان گلستان است

گرگان- ایرنا- مدیرکل جهادکشاورزی گلستان گفت: اصلاح الگوی کشت و رونق کشاورزی دانش‌بنیان، افزایش تولید را برای بهره‌برداران استان ارمغان دارد که دولت سیزدهم در راستای امنیت غذایی این موضوع مهم را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد برزعلی روز پنجشنبه در آیین متمرکز کشت پاییزه در مزرعه آل‌جلیل آق‌قلا اظهار کرد: با وجود خشکسالی شدید به‌دلیل استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان به سمت حداکثر تولید محصولات حرکت می کنیم که نمونه آن افزایش تولید گندم از ۴۰۰ به ۷۵۰ هزار تن است.

وی افزود: با اصلاح الگوی کشت ۳۶۷ هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت گندم، ۷۵ هزار هکتار کشت کلزا، ۷۰ هزار هکتار زیر کشت جو، هزار و ۵۰۰ کاملینا، هزار و ۲۵۰ هکتار گلرنگ و ۳۰۰ هزار هکتار زیر پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها می‌رود.

وی بیان کرد: افزایش سطح زیرکشت با استفاده از فناوری‌های کشاورزی، حفاظتی و خاکبرداری به حفظ ذخایر زیرزمینی کمک می‌کند.

افزایش تولید، ارمغان کشت دانش‌بنیان برای کشاورزان گلستان است

سالانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در گلستان تولید می شود که چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول زراعی، حدود ۷۰۰ هزار تن تولید دامی، ۳۴۰ هزار تن محصول باغی، ۲۴۰ هزار تن تولید جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و پرورش انواع ماهی و آبزی پروری است.

گلستان در تولید ۱۶ نوع محصول راهبردی سویا، خاویار، دانه روغنی کلزا، گندم، چغندرقند، گوشت مرغ، جو، آفتابگردان، پنبه، توتون، پیله‌تر ابریشم، برنج، هلو، آلو، خرمالو و زیتون رتبه‌های اول تا پنجم کشور را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha