۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85264632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: دولت‌های اسلامی رژیم صهیونیستی را تحریم کنند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج سر دادن شعار و کلام صرف را در مقابله با جنایت صهیونیست‌ها ناکافی دانست و بر لزوم تحریم این رژیم غاصب و عدم ارتباط با آن توسط دولت‌های اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: جهان اسلام باید در پاسخ به جنایت‌های اسراییل غاصب، هیچگونه ارتباط سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک با این رژیم کودک‌کش نداشته باشند، چراکه کشورهای اسلامی از لحاظ منابع خدادادی و انرژی، ثروتمند هستند.

وی با بیان اینکه جنایتکاران صهیونیست بویی از انسانیت نبرده و از حیوان درنده تر هستند، افزود: تا کی باید شاهد قتل عام مردم غزه و کشتار کودکان بی گناه در آغوش مادران باشیم.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: رژیم صهونیستی و آمریکا نقشه‌های بزرگتری برای نابودی جهان اسلام دارند و اگر کشورهای اسلانی به خود نیایند، آنان در کشتار مسلمانان جسورتر خواهند شد.

ماموستا رستمی از حضور پرشور مردم سنندج در راهپیمایی روز گذشته برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم غزه تقدیر کرد و ادامه داد: کُردها همواره حامی مردم فلسطین بوده و نمونه آن فتح بیت‌المقدس و رهایی آن مکان مقدس از چنم صلیبیون توسط صلاح الدین ایوبی است.

وی به تشکیل رژیم صهیونیستی توسط بریتانیای استعمارگر اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا و غربی‌ها با قدرت از این رژیم کودک‌کش حمایت می‌کنند و وظیفه ما نیز این است از مردم مظلوم غزه به صورت مالی و معنوی، پشتیبانی کنند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha