اجرای سند توسعه تعاون در خراسان رضوی معطل شکل‌گیری شورای آن است

مشهد-ایرنا- رییس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: ابتدای امسال سند توسعه تعاون به کل استانها از جمله این استان ابلاغ شده اما هنوز شورای توسعه تعاون برای اجرای این سند در استان تشکیل نشده است.

هادی ابوی روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: سند توسعه تعاون یک سند به روز است که در دولت سیزدهم، بازنگری، اصلاح و ابلاغ شد، در آن احکام و وظایف دستگاه های مربوط با بخش تعاون ابلاغ شده است تا با همکاری همه بخش ها به رشد و کیفیت بخش تعاون در اقتصاد پرداخته شود.

وی اظهار کرد: از زمان ابلاغ این سند در ابتدای امسال قرار بوده است که شورای توسعه تعاون استان به ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شود اما هنوز این مهم محقق نشده است.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی با بیان این که بخشی از این سند به صادرات تعاونی ها مربوط می شود گفت: مزیت تعاونی ها آن است که مردمی بوده و به شخص خاصی تعلق ندارد، لذا نتایج حاصل از صادرات کالا توسط تعاونی ها نیز به جامعه باز می گردد.

ابوی با اشاره به رونق فعالیت تعاونی های مصرف یا تعاونی های توزیعی در استان افزود: به منظور ثبات قیمتی در بازار به ویژه رسیدن کالا به دست کارگران، از هفته گذشته توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار از جمله گوشت قرمز منجمد با نرخ مصوب در برخی از تعاونی های توزیعی شهر مشهد آغاز شده است.

وی اضافه کرد: از هفته آینده توزیع گوشت قرمز گرم در تعاونی های مصرف مشهد آغاز می شود و به مرور توزیع سایر کالاهای طرح تنظیم بازار در این تعاونی ها آغاز خواهد شد.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: تعاونی های مسکن نیز جزء تعاونی های فعال خراسان رضوی به شمار می رود اما در بحث تامین زیرساختها با مشکلاتی مواجه هستند که تکمیل زیرساختهایی چون برق، گاز و آب به همراهی بیشتر دستگاه های اجرایی با تعاونی ها نیاز دارد.

ابوی افزود: در تلاش هستیم شرکتهای تعاونی را برای ثبات قیمت کالاهای مصرفی برای کارگران توسعه دهیم تا آنان به کالاها با قیمت مناسب دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، کل تعاونی های شکل گرفته در استان ۱۶ هزار و ۷۱۶ مورد است که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۵ تعاونی فعال و هشت هزار و ۳۷۱ تعاونی غیرفعال است.

از تعاونی های فعال موجود در خراسان رضوی ۳۲ درصد در بخش خدمات، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۲ درصد در بخش تولیدی - توزیعی، ۲ درصد در فرش دستباف، سه درصد در حوزه معدن، ۶ درصد در بخش مسکن و باقی آنها در بخش دانش بنیان و توسعه و عمران و سایر موارد فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید:

سند توسعه تعاون در دولت گذشته بایگانی شد/ اهتمام دولت سیزدهم بر احیای تعاون

اصلاح و ابلاغ "سند توسعه تعاون" از اقدامات ستودنی دولت سیزدهم است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha