۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85266627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبیین اهمیت مقاومت فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل در همایش وحدت اسلامی در پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - اندیشمندان و جمعی از نخبگان سیاسی پاکستان در همایش وحدت اسلامی و مساله فلسطین، با تاکید بر یکپارچگی مسلمین جهان علیه عادی سازی روابط با اسرائیل، حمایت آمریکا و اروپا از جنایات صهیونیست‌ها را شرم آور و آن را محکوم کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، همایش وحدت اسلامی و مساله فلسطین امروز به اهتمام جماعت اهل حرم پاکستان در اسلام‌آباد با حضور اندیشمندان و نخبگان سیاسی از جمله وزیر امور مذهبی پاکستان برگزار شد.

سخنرانان خواستار تحریم‌ کالاهای اسرائیلی شده و از حاکمان کشورهای مسلمان خواستند تا گام‌های فوری برای کمک به مردم غزه شدند.

تبیین اهمیت مقاومت فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل در همایش وحدت اسلامی در پاکستان


شخصیت‌های پاکستانی تاکید ‌کردند: بدون شک پیروزی و سربلندی متعلق به رزمندگان مقاومت فلسطین است و غربی‌ها به ویژه آمریکا به اهداف شیطانی خود در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها نخواهند رسید.

سخنرانان گفتند: فلسطین مساله اول جهان اسلام است و هرگونه تلاش داخلی و خارجی برای محو کردن مساله اول اسلام و ترویج توطئه سازش با رژیم نامشروع اسرائیل محکوم به شکست است.

آنان اظهار داشتند که رزمندگان غیور فلسطین به جهان ثابت کردند که امروز پیروان قرآن و تعلیمات پیامبر گرامی اسلام (ص) مقابل دشمنان تسلیم نمی شوند و ما اعلام می کنیم که حامی قوی جبهه مقاومت شامل همه رزمندگان حماس، حزب الله و حشد شعبی هستیم.

تبیین اهمیت مقاومت فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل در همایش وحدت اسلامی در پاکستان

«انیق احمد» وزیر امور مذهبی و تقریب ادیان پاکستان با تاکید بر سیاست پایدار این کشور در حمایت از مردم فلسطین و برائت از هرگونه نرمش در قبال رژیم صهیونیستی، گفت: جای فلسطینیان و قدس شریف در قلب و ذهن مسلمین جهان دارد و ما هرگز سازش با اسرائیل به قیمت تضییع حقوق فلسطین را قبول نمی کنیم.

وی تاکید کرد: دولت پاکستان اولین محموله کمک‌های بشردوستانه را برای مردم مظلوم غزه ارسال کرده و تا روزهای آینده پروازهای بیشتری حامل این کمک‌ها را برای مردم فلسطین اعزام خواهد کرد.

«مفتی گلزار احمد نعیمی» رئیس جماعت اهل حرم پاکستان نیز طی سخنانی بر تحکیم وحدت اسلامی برای مقابله با چالش‌های مشترک از جمله کمک به مردم فلسطین تاکید کرد و گفت: چشمان فلسطینیان در انتظار اقدام عملی حاکمان و نخبگان جهان اسلام است.

وی گفت: اتحاد اسلام آزادی فلسطین و دفع توطئه‌های استکبار جهانی از جمله رژیم‌های آمریکا و اسرائیل را تسریع خواهد کرد لذا رهبران امت اسلامی و مسلمانان با وحدت کلمه جبهه پشتیبانی و دفاع از فلسطین را تقویت نمایند.

تبیین اهمیت مقاومت فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل در همایش وحدت اسلامی در پاکستان

براساس این گزارش، قرار است امروز (یکشنبه) در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد و لاهور راهپیمایی‌های همبستگی با فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غره برگزار شود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به شانزدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و در مقابل ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه از سوی بمب افکن های اسراییل که نشانه عجز صهیونیست ها است، آمریکا و اروپا از اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق بیندازد.

بر اساس اعلام سازمان ملل تا روز گذشته تقریبا ۴۹۳ هزار زن و دختر در غزه مجبور به مهاجرت و ترک خانه های خود شدند و حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.

در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، ۵ هزار و ۵۰۰ ساختمان شامل ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به صورت کامل ویران شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha