۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85320192
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی پاکستان برای همکاری با ایران در حوزه فرهنگ و ترویج زبان فارسی

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور مذهبی پاکستان با تمجید از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمادگی وزارتخانه خود را برای گسترش همکاری‌های همه جانبه با ایران به ویژه در حوزه فرهنگ، فعالیت‌های مذهبی و ترویج زبان و ادب فارسی در پاکستان اعلام کرد.

به‌ گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، انیق احمد امروز در دیدار با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان بر اهمیت قرابت‌های دینی، فرهنگی، زبان و جغرافیایی دو کشور همسایه تاکید کرد و گفت: علاقه خاصی میان مردم پاکستان برای ایران وجود دارد و ما این ارتباطات مردمی را یک پشتوانه و اساس قوی در روابط دوجانبه می‌دانیم.

در این دیدار که با حضور «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و برخی از مسوولان وزارت امور مذهبی این کشور برگزار شد، طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، اوضاع جهان اسلام به ویژه پیامدهای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تبادل نظر کردند.

وزیر امور مذهبی و حج پاکستان با تمجید از دستاوردهای ایران پس از انقلاب اسلامی به ویژه تاسیس نظام جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت که ما امروز شاهد درخشش ایران در سطح منطقه و جهان به ویژه در بخش‌های سینمایی، هنر و تولید فیلم هستیم.

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان منافع و چالش‌های مشترکی دارند و معتقدیم که هر دو کشور خاری در چشم دشمنان مشترک خود هستند.

انیق احمد، فارسی را شیرین ترین زبان منطقه و جهان توصیف کرد و گفت: مفاخر ادبی و تاریخی همانند حافظ شیرازی، سعدی، فردوسی و اقبال لاهوری میراث مشترک ایران و پاکستان و دارایی‌های ارزشمند دو همسایه محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: وزارت امور مذهبی پاکستان آمادگی کامل برای هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه تبادل هیات‌های فرهنگی، نخبگان دینی، علما به ویژه ترویج فرهنگ و ادب فارسی در جامعه پاکستان دارد.

در این دیدار سفیر ایران در پاکستان از وزیر امور مذهبی این کشور برای سفر به تهران جهت شرکت در نشست بین المللی مشورتی با موضوع فلسطین دعوت کرد که با استقبال وزیر پاکستانی همراه شد و وی تاکید کرد که مصمم به سفر به ایران است.

اعلام آمادگی پاکستان برای همکاری با ایران در حوزه فرهنگ و ترویج زبان فارسی

امیری مقدم با محکومیت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از مواضع صریح و قوی دولت و مردم پاکستان در حمایت از مقاومت فلسطین قدردانی کرد و گفت: شهادت فلسطینیان توسط رژیم کودک کش اسرائیل با حمایت‌های بی چون و چرا و بی منطق آمریکا ادامه دارد.

وی افزود: ایران آماده تبادل هیات‌های قاریان قرآن، مسوولان حج، پژوهشگران و اصحاب رسانه با پاکستان است که می تواند به معرفی شایسته توانمندی‌های دو کشور و ظرفیت‌های همکاری کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha