۱۰ هزار نفر از خراسان جنوبی عازم اردوهای راهیان نور می‌شوند

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۱۰ هزار نفر امسال به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند که با توجه به شرایط فرهنگی بیشترین تمرکز بر قشر دانشجو و دانش آموز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدرضا مهدوی روز یکشنبه در جلسه قرارگاه استانی راهیان نور که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: سهمیه بسیج اقشار، محلات، دانشجویان و دانشگاه‌ها به تفکیک ۲ هزار نفر است و ۵۰۰ نفر هم برای خانواده‌ها سهمیه در نظر گرفته شده، مابقی نیز سهمیه عوامل و کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

وی هزینه سفر هر نفر برای هفت روز را ۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: برای تامین هزینه باید تدابیر لازم اندیشیده شود ضمن اینکه زمینه لازم برای خانواده‌هایی که متقاضای اعزام با خودروی شخصی هستند، فراهم است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: اولین کاروان راهیان نور حدود ۲۰ روز آینده به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهد شد و با توجه به شرایط آب و هوایی تا پایان اسفند ماه اعزام‌ها به انجام برسد.

وی با بیان اینکه سیر تشرف اقشار مختلف به صورت تخصصی بوده و راهیان پیشرفت و مکتب حاج قاسم در کنار راهیان نور پیش بینی شده است ادامه داد: تاثیر فرهنگی راهیان نور به خصوص برای قشر جوان در سال‌های گذشته به اثبات رسیده است و بسیاری از افرادی که نسبت به انقلاب و نظام زاویه دارند در یک سفر راهیان نور متحول می‌شوند.

سردار مهدوی گفت: اردوگاه خراسان جنوبی نسبت به بقیه استان‌ها زیرساخت‌های ضعیف‌تری دارد که باید همه بخش‌های استان برای تقویت این زیرساخت‌ها همکاری کنند تا به بهترین شکل از آن بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه احداث و تکمیل اردوگاه‌ها برای عموم مردم است عنوان کرد: با توجه به زمینی که برای خراسان جنوبی در خوزستان اختصاص یافته می‌توان به شکلی زیرساخت لازم را ایجاد کرد تا برای عموم مردم قابل استفاده باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: اردوهای راهیان نور بعد از وقفه‌ای که در دوران کرونا ایجاد شد مجدد از سرگرفته شده اما در مورد زیرساخت‌ها نیاز است توجه ویژه تری انجام شود.

وی گفت: ۱۵ هکتار زمین در مجاورت پلیس راه آبادان با زیرساخت‌های لازم به خراسان جنوبی واگذار شده است که برای ساخت اردوگاه استفاده خواهد شد.

سردار مهدوی عنوان کرد: علاوه بر این، اردوگاه شهید حبیب اللهی در اهواز به خراسان جنوبی اختصاص یافته که در دوران کرونا مستهلک شده و نیازمند بازسازی است.

وی افزود: به‌روز رسانی اردوگاه نیز الزامی است که باید در این زمینه بخش‌های مختلف استان همکاری و همیاری داشته باشند زیرا به طور همزمان حدود ۵۰۰ نفر اسکان داده می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی اردوگاه راهیان نور استان از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha