کارخانه شیرآلات قهرمان گرمی مغان به چرخه تولید بازگشت

اردبیل - ایرنا - فرماندار گرمی مغان از رفع مشکل مالیاتی کارخانه تولید شیرآلات بهداشتی و صنعتی قهرمان در این شهرستان و آغاز به کار مجدد آن خبر داد.

حسین مولایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشکلات مالیاتی کارخانه شیرآلات بهداشتی و صنعتی قهرمان در گرمی مغان با پیگیری فرمانداری، استانداری و دستگاه قضایی استان برطرف شد و از روز گذشته با شروع بکار مجدد این مجموعه بزرگ صنعتی، کارگران و دست‌اندرکاران آن نیز بر سر کار خود بازگشته‌اند.

وی به فعالیت ۱۸۰ کارگر به صورت مستقیم و ۲۰۰ کارگر به صورت غیرمستقیم در بخش‌های مختلف این کارخانه اشاره کرد و افزود: مدیر و سرمایه‌گذار کارخانه شیرآلات قهرمان به سازمان صنعت و معدن استان اردبیل قول داده است زمینه اشتغال ۵۰ نیروی انسانی دیگر را در این واحد صنعتی فراهم کند.

فرماندار گرمی مغان ادامه داد: شیرآلات قهرمان، روزانه سه تن مواد اولیه مذاب برای تولید شیرآلات متنوع را تامین می‌کند و همچنین هر روز ۲۵۰ کارتن هشت تایی از انواع شیرآلات بهداشتی و صنعتی در آن تولید می‌شود.

مولایی همچنین به فعالیت چند واحد صنعتی در حوزه پرداخت کاری شیرآلات در شهرک صنعتی گرمی مغان اشاره کرد و گفت: یکی از این واحدها نیز اواخر سال گذشته به دلایلی راکد شده بود که با تامین و پرداخت ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۱۶ به آن کمک کردیم و بار دیگر فعال شد و در نیمه نخست سال جاری نیز با افزایش حدود ۴۰ نیروی انسانی به کارگرانش، تعداد شاغلان در آن واحد صنعتی به حدود ۱۸۰ نفر افزایش یافت.

کارخانه شیرآلات قهرمان در سال ۹۶ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در روستای بیل داشی بخش مرکزی گرمی مغان راه‌اندازی شده و بعد از آن چند واحد صنعتی و اقماری در حوزه تولید شیرآلات بهداشتی و صنعتی نیز در شهرک صنعتی این شهرستان ایجاد و فعال شده است ، این واحدها در اشتغالزایی ، بازگشت مهاجران و رونق کسب و کار در داخل شهرستان تاثیرگذار بوده‌اند.

گرمی مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha