امام جمعه شهرکرد: فراهم کردن زمینه تحقق وعده‌های دولت ضروری است

شهرکرد – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در ارائه خدمات صادقانه به مردم؛ فراهم کردن زمینه تحقق وعده‌های دولت ضروری است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان فلارد با اشاره به اینکه رییس‌جمهور با تمام وجود در میدان حاضر شده است، افزود: نهضت ملی مسکن یکی از وعده‌های مهم رییس قوه مجریه است که همه مسوولان باید زمینه اجرایی شدن این وعده را فراهم کنند وتحقق نیافتن این وعده موجب زیرسوال رفتن رییس جمهور می‌شود.

وی تاکید کرد: زیر سوال رفتن رییس قوه مجریه به واسطه تحقق نیافتن وعده نهضت ملی مسکن جفا به رییس جمهور تلاش‌گری است که با تمام وجود وارد میدان شده است از این رو، عملیاتی کردن زمینه وعده‌های دولت و مطالبه آن‌ها از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نکونام ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های مهم امروز الگو شدن نظام جمهوری اسلامی است که رشد عمران و آبادانی کشور نمونه‌ای از آن است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به کارهای مهم و مثبت انجام شده در مدت ۴۴ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: با وجود کارهای خوب انجام شده اما همچنان عقب ماندگی‌هایی نیز وجود دارد که اگر برخی از دولت‌مردان درست عمل کرده بودند و ضایعات بر کشور تحمیل نکرده بودند، اکنون وضع ما خیلی بهتر بود و بالندگی درآبادانی کشوربیش از این بود.

وی ادامه داد: برخی از دولتمردان با نگاه خاص خود، نگاه به بیرون، برخی دیگر که مسائل اقتصادی را روی پایه‌های دیگر و خارج از عدالت می‌دیدند به کشور آسیب زدند و بد عمل کردن برخی از مسوولان در دوره‌های گذشته به کشور آسیب‌هایی وارد کرد که امروز دولت سیزدهم در حال جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته است.

به گفته امام جمعه شهرکرد، امروز دولت سیزدهم با نگاه واقع بینانه و حقیقت‌گرا با انجام کارهای زیربنایی و جلوگیری ازهدررفتن سرمایه‌ها در تلاش برای به ثمررساندن پروژه‌های نیمه کاره ۱۰ تا ۲۰ ساله در جای جای کشور است.

ضرورت سفر مدیران کل به شهرستان‌ها

نکونام گفت: حضور مدیران کل در شهرستان‌ها، بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک، شنیدن درد مردم و پاسخ به نیازهای آن‌ها و بررسی میدانی پژوره‌ها ضروری است.

وی یادآور شد: مردم این سرزمین پای کار، مقاوم، پشتیبان واقعی نظام جمهوری اسلامی هستند و باید در خصوص گره‌گشایی مشکلات به آن‌ها کمک کرد.

امام جمعه شهرکرد شهرستان فلارد را شهرستانی مستعد و نوپا عنوان کرد و گفت: موقعیت اقتصادی این شهرستان خوب است و همین امر رشد این شهرستان را فراهم‌تر می‌کند.

وی توجه به زیرساخت‌های درمانی در شهرستان فلارد، تقویت زیرساخت کشاورزی، فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی و راه‌سازی را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه شهرکرد همچنین برضرورت همکاری بیشتر بانک‌ها و پرداخت تسهیلات و به کار گیری سرمایه های مردم در خدمت به آنان تاکید کرد.

بودجه بخش دینی و مذهبی فلارد ناچیز است

امام جمعه فلارد نیز در این نشست گفت: مردم این شهرستان ولایتمدار، دین‌مدار و شهیدپرور هستند اما امسال بودجه بخش دینی و مذهبی این شهرستان بسیار ناچیز در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام محمود خیری افزود: اکنون روستاها و مناطقی داریم که لازم است مساجد سامان یابد و خانه‌های عالم ساخته در آنها احداث شود.

وی با اشاره به ضرورت برطرف کردن نواقص بیمارستان شهید ارجمند شهر مالخلیفه شهرستان فلارد اظهار داشت: مسوولان قبل معتقد بودند تامین برخی زیرساخت‌ها در این بیمارستان صرفه اقتصادی ندارد و امیدوار بودیم در این دولت به سرانجام برسد اما همچنان با وجود گذشت ۲ سال از عمر دولت هیچ توجهی به این بیمارستان نشده است.

خیری ادامه داد: می‌طلبید تکمیل و تقویت زیرساخت این بیمارستان به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر رییس جمهور مطرح می‌شد که این کار انجام نشد.

وی اظهار داشت: در شهرستان ۴۰ تا ۵۰ هزار نفری فلارد یک سونوگرافی وجود ندارد و مردم باید به مرکز استان و یا استان‌های همجوار مراجعه کنند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بیمارستان مالخلیفه ۲۲ تخته و شامل بخش‌های اورژانس، دیالیز، رادیولوژی، آزمایشگاه، درمانگاه و اورژانس است که در زمان حاضر بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز و تهسیلات زایمانی آن فعال و ماهانه ۱۰ هزار نفر در قالب پزشک عمومی و ۴۰۰ نفر در قالب متخصص ویزیت می‌شوند.

محسن آقایی با اشاره به کمبود متخصص افزود: سالانه ۱۵ متخصص برای بیمارستان شهید ارجمند فلارد نیازاست که با توجه به کمبود نیرو در کشور تلاش می‌شود این کمبود به صورت مقطعی از طریق نیروهای دیگر مراکز درمانی برطرف شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان تازه تاسیس فلارد با ۳۳ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha