۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85272264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: مردم غزه به حمایت جهان اسلام نیاز دارند

شهرکرد -ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به کشتار مردم بی‌دفاع غزه از سوی رژیم اشغالگر اسراییل تاکید کرد: امروز مردم بی‌دفاع غزه به حمایت جهان اسلام نیاز دارند

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: ایستادگی مردم غزه و محور مقاومت در برابر تجاوزها و زیاده‌خواهی‌های رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی تحسین برانگیز است.

وی تصریح کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، غزه امروز در اوج مظلومیت به سر می‌برد و مقتدر است، اما مظلومیت این ملت برجسته است و امروز در شرایطی قرار گرفته که مدام ساختمان‌ها بر سر مردم بی دفاع غزه خراب می‌شود و روزانه شاهد کشتار زن و فرزندان خود هستند.

به گفته وی، مردم مظلوم غزه امروز از همه امکانات از جمله آب، برق و امکانات درمانی و سایر امکانات، محروم هستند و متاسفانه جهان بی‌وجدان مستکبر نه تنها نظاره‌گر و حامی این تخریب و جنایت است، بلکه از این جنایت نیز حمایت می‌کند و امروز همه شرارت‌ها از آمریکاست که هر جا پا گذاشته جنایت آفریده است.

وی افزود: دولت آمریکا از اسراییل ، به عنوان نوزاد نامشروع خود حمایت می‌کند در حالی که رژیم اشغالگر قدس در حال مرگ و نابودی است و آمریکا به کمک رژیم اسراییل شتافته است تا این رژیم را زنده نگهدارد.

امام جمعه شهرکرد گفت: دیگر صهیونیست‌ها حتی با کمک آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی نمی‌توانند روی پای خودشان بایستند و جبهه مقاومت مقتدر است و اقتدار مقاومت تحسین برانگیز است و به فضل‌الهی مقابل استکبار جهانی ایستاده است و مردم غزه صبورانه همه مسائل را تحمل می‌کنند و این صبوری مردم جای تعجب دارد.

نکونام اظهار داشت: مردم غزه در برابر این همه مصایب صبور هستند و کمک می‌کنند و ایستاده‌اند و این استقامت برای همه کشورهای اسلامی درس و الگو است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت با اقتدار کار را جلو می‌برد و وارد جنگ نشده است، افزود: ملت ایران و مسلمان باید هرچه بیشتر تلاش کنند و کمک‌های معنوی و مادی خود را برای حمایت از جهان اسلام ارسال کنند.

امام جمعه شهرکرد، از مردم خواست تا کمک‌های معنوی و مادی خود را برای حمایت از مردم بی دفاع غزه ارسال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز پدافند غیرعامل و سالروز شهادت حسین فهمیده و روز دانش‌آموز افزود: این نوجوان به عنوان یک الگو برای تمام مردم است که در مقابل دشمن ایستاد و محاصره دشمن را شکست.

نکونام اظهار داشت: در زمان هشت سال دفاع مقدس تعداد زیادی دانش‌آموز شهید داشتیم که در جبهه‌ها، مقابل دشمن ایستادگی کردند و دانش‌آموزان امروز نیز با نگاه ایمانی و انقلابی در حال تحصیل هستند و نظام تعلیم و تربیت نیز وظیفه سنگین دارد که این نیروی جوان را به جایگاه خوبی برسانند.

وی به سفر هفته گذشته خود به شهرستان تازه تاسیس فلارد اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات این شهرستان تازه تاسیس به خصوص تامین پزشک، توسعه فضاهای درمانی و بیمارستانی، تامین زیرساختهای دیگر دراین شهرستان تلاش شود تا محرومیت این شهرستان کاسته و مشکلات مردم رفع شود.

نکونام ادامه داد: یکی از مشکلات فلارد بیمارستان ۲۲ تختخوابی این شهرستان است که به خاطر این‌که متخصص ندارد فقط یک سری امکانات ابتدایی ارائه می‌دهد و مردم از این بیمارستان بهره‌مند نمی‌شوند، برای توسعه آن بیمارستان کارهایی شده است و فضای کنار آن است که آقای وزیر باید عنایت کند و زودتر سرعت ببخشد و مجوز بدهد تا بتوانند آن بیمارستان را هم از نظر فضای فیزیکی و هم از نظر تخصص حمایت کنند تا مردم بتوانند به خوبی استفاده کنند.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: بخش راه و مسکن حضور مسوولان در آنجا لازم است چرا که مبدم تقاضا می‌کردند که آقایان مسوول بیایند و از نزدیک حضور داشته باشند و اقدامات بهتری را صورت بدهند.

نکونام یادآور شد: کارهای خوبی هم در دست انجام است از جمله گازرسانی به ۱۵ روستا در بخش کم برخوردار و تازه تأسیس امامزاده حسن که کار خوب دارد پیش می‌رود و قول دادند ظرف 1.5 سال آینده تمام شود اما به شرطی که دستگاه‌ها همه کمک کنند که سر وعده تمام شود و در بخش کشاورزی و منابع طبیعی هم مردم مطالباتی داشتند که با سفرهای مکرر مسوولان به این مناطق مشکلات مردم بیشتر رفع شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد در ادامه به مساله تقوا اشاره کرد و گفت: یکی از عرصه‌های تقوا، تلاش برای وحدت در جامعه است تا تفرقه در جامعه رفع شود و کسانی که در جامعه به دنبال تفرقه افکنی هستند، از مصادیق بی‌تقوای است.

نکونام با تاکید بر اینکه در قرآن به مساله تقوا اشاره شده است و تقوا از سنت‌های پیامبر اکرم(ص) است ، گفت: در سنت ائمه اطهار (ع) به مساله اجتماع تاکید شده است و برپایی نماز جماعت ،مراسم حج، برپایی مجالس مختلف از مصادیق اجتماع است .

وی اظهار داشت:در یکی از مناطق کشور جمعیت کمی در مقام تصاحب جایگاه هستند که امید است این مسائل در استان وجود نداشته باشد زیرا این گونه کارها اوج بی‌تقوایی است، البته توصیه قرآن کریم و اسلام وحدت و به هم پیوستگی اجتماعات است که باید مورد توجه قرار گیرد، از طرفی شیاطین این عالم در کمین هستند تا افراد را متفرق و آن‌ها را از صراط مستقیم جدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خصوص وحدت گفت: گاهی بعضی جایگاه‌ها را می‌شکنند و نمی‌دانند چه کاری دارند انجام می‌دهند، یک جمع قلیلی در مقام تصاحب جایگاه‌های استان هستند، برای این منظور و برای سرعت‌بخشی به آن بی‌تقوایی صورت می‌گرفت و مدام آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شد تا زودتر جابه‌جایی صورت بگیرد و هم‌کیشان خودشان را آنجا قرار بدهند، این هر کجا باشد اوج بی‌تقوایی است در هر کسی باشد اوج بی‌تقوایی است، توصیه مؤکد قرآن و اسلام عزیز تقویت وحدت و به‌هم‌پیوستگی‌ها و شکل‌دهی اجتماعات روزانه در مساجد و اجتماعات هفتگی در جمعه‌ها و اجتماعات سالانه در حج است، این تقوا است که به طور حتم باید مورد عنایت و توجه بیشترمان قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha