۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85270164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۷ درصدی پرونده‌های سرقت در قزوین

۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85270164
افزایش ۱۷ درصدی پرونده‌های سرقت در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: میزان پرونده‌های سرقت در نیمه نخست سال جاری ۱۷ درصد افزایش یافته که بهترین راهکار برای پیشگیری استفاده از ظرفیت اهالی فرهنگ و رسانه است.

به گزارش ایرنا، محمد فلاح صفری روز چهارشنبه در نشست ارتقا آگاهی عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری از سرقت و ترویج فرهنگ پیشگیری افزود: ما اعتقاد داریم که استفاده از ظرفیت رسانه‌ها می‌تواند به میزان قابل توجهی جرم سرقت را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از سرقت نیازمند به تولید محتوا هستیم، تاکید کرد: بدون شک رسانه‌ها بایستی در این حوزه قالب‌های متنوعی را در اشکال خبری تهیه و در اختیار جامعه قرار دهند.

صفری تصریح کرد: به صورت کلی موضوع پیشگیری از جرایم دارای ۲ رکن علمی و عملی است که تحقق رکن علمی آن بر عهده اهالی فرهنگ و رسانه است‌.

به گفته این مسوول، در جوامع توسعه یافته و براساس دانایی شهروندان مباحث پیشگیری از جرم تبیین شده و مردم از طریق رسانه و فرهنگ در جریان این مهم قرار می‌گیرند.

صفری بیان داشت: در همه جوامع باید قبل از وقوع جرم به اقدامات پیشگیرانه مبادرت کرد که یکی از این ابزارهای مدرن و کارآمد در این حوزه رسانه است که به ارتقای سطح آگاهی مردم و گروه‌های هدف برای پیشگیری از وقوع سرقت کمک می‌کند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر قرار است که اقداماتی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم انجام شود، باید همگی به صورت جزیره‌ای عمل کرده و کارها نیز به صورت منسجم دنبال شود.

فلاح صفری با بیان اینکه در حوزه عملی ادارات و دستگاه‌های متعددی وجود دارند که باید وارد میدان شوند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شهرداری باید از اعطای پایان کار به ساختمان‌های فاقد ایمنی خودداری کند، اما این رسانه است که باید از دستگاه‌ها مطالبه گری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha