۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85310576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفتر رسانه ملی در سقز کلنگ زنی شد

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85310576
دفتر رسانه ملی در سقز کلنگ زنی شد

سنندج- ایرنا- دفتر رسانه ملی در سقز، روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، معاون امور استان های سازمان صداو سیما در مراسم کلنگ زنی دفتر صداوسیمای شهرستان سقز اظهار کرد: صداوسیما در دوران تحول خود، ۲ موضوع هویت محوری و عدالت گستری را در دستور کار خود قرار داده که توجه به آداب و رسوم و توانمندی های هر منطقه، استان و شهر از جمله محورهای هویت محوری است.

حسن عابدینی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها و افزایش ضریب نفوذ سیگنالی از محورهای عدالت گستری است، افزود: در حوزه عدالت محوری همچنین با توجه به وجود نیروهای خلاق، اندیشمند، کارآفرین و کارشناس در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، علمی و اقتصادی در جای جای کشور، تلاش خواهد شد همه آنها به نوعی در قاب رسانه‌های استانی و ملی دیده شوند.

وی ادامه داد: به تازگی ۱۰ ایستگاه روستایی راه اندازی شد و در تلاش هستیم تا ۲۲ بهمن اچ دی سازی شبکه های صداوسیما را به اتمام برسانیم.

معاون امور استان های سازمان صداو سیما بیان کرد: در حوزه تولید محتوا هم سریال سنجرخان از قهرمانان ملی مبارزه با استعمار ۲ هفته آینده روی آنتن سراسری می رود و مراحل پیش تولید سریال مستوره اردلان تاریخ نگار ایرانی آغاز شده است.

عابدینی ایجاد دفتر رسانه ملی را در سقز، فرصتی مطلوب و مناسب برای استفاده از توانمندی های فعالان عرصه های مختلف، به تصویر کشیدن توانمندی ها و آداب و رسوم این منطقه برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا یک سال آینده این دفتر به بهره برداری برسد.

وی از مدیر کل صداوسیمای مرکز کردستان خواست تا هر هفته یک برنامه یک ساعته رادیو تلویزیونی ویژه سقز تهیه شود.

معاون امور استان های سازمان صداو سیما با بیان اینکه در تلاش هستیم که ۱۰ ساعت از برنامه سراسری به استان ها اختصاص پیدا کند، یادآور شد: راه اندازی دفاتر صداوسیما از مطالبات مردم بوده و جهاد تبیین یکی از مطالبه گری ما به عنوان اصحاب رسانه است.

دفتر رسانه ملی در سقز کلنگ زنی شد

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در این مراسم اظهار کرد: این شهرستان از لحاظ نیروی انسانی، ظرفیت های خدادادی، کشاورزی، علمی و صنعتی بسیار غنی است؛ بنابراین می طلبد بیش از گذشته به آن توجه شود.

جعفر توان با اشاره به اینکه سقز شهرستانی زرخیز و دارای مکان های تاریخی چون تپه باستانی زیویه، مرقد شیخ حسن مولان آباد و منزلگاه صاحبان اندیشه چون استاد عرفان صاحبی و ملا عمر صالحی صاحب است، اضافه کرد: راه اندازی دفتر رسانه ملی در این شهرستان نشان از عدالت گستری است.

فرماندار ویژه سقز از اختصاص زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان برای احداث این دفتر تشکر کرد و گفت: در دولت مردمی اقدامات شایسته ای انجام شده است و بهره برداری از فرودگاه، آبگیری کامل سدچراغ ویس، نیرورسانی به شهرک صنعتی و افزایش دیماند برق آن و همچنین بازگشایی بازارچه سیف از جمله اقدامات انجام شده است.

توان تبدیل مجتمع سلامت به دانشکده پرستاری را از دیگر اقدامات دولت در دور دوم سفر رئیس جمهرو به استان خواند و بیان کرد: در بحث آسفالت راه روستایی هم از ۲۶۰ کیلومتر، ۷۰ کیلومتر آن مربوط به شهرستان سقز بوده است.

دفتر رسانه ملی در سقز کلنگ زنی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این مراسم با اشاره به عزم راسخ دولت سیزدهم برای تحول و آبادانی در این استان، گفت: دولت ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب کرد که این میزان بیشتر از اعتبار مصوب برای استان پهناوری مانند اصفهان است.

مهدی رمضانی با بیان اینکه برای خدمت به مردم نجیب و قدرشناس استان کردستان باید شبانه رور کار کرد، ادامه داد: مردم شهرستان سقز دارای نخبگان قابل توجهی هستند که خدمات قابل توجهی در نقاط مختلف کشور ارائه داده اند.

وی با اشاره به حوادث سال گذشته ادامه داد: دشمن می خواست کردستان را ناامن کند که مردم با درایت و هوشمندی جلو این فتنه را گرفتند.

رمضانی با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به سنندج، مردم با زمان شناسی و قدرشناسی در استقبال از دکتر رئیسی، سنگ تمام گذاشتند، ادامه داد: دولت این قدرشناسی را ارج خواهد نهاد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت راه اندازی دفتر رسانه ملی در شهرستان سقز افزود: نقش رسانه های محلی در تقویت فرهنگ منطقه و توسعه بی بدیل و این اقدام، کار مبارک و ارزنده ای است.

امام جمعه سقز هم در این مراسم با اشاره به اقدامات مناسب در شهرستان سقز بر تکمیل تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب این شهر تاکید کرد و گفت: نقش رسانه ملی در جهاد تبیین بسیار تاثیرگذار و راه اندازی دفتر این رسانه در شهرستان سقز منشاء خیر و برکت خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha